شوراهای اسلامی پیگیر مطالبات مردمی هستند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اعضای شوراهای اسلامی بی‌مزد و منت پیگیر مطالبات مردمی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه شانزدهم آبان‌ماه_ در جلسه اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان، اظهار کرد: شوراهای اسلامی نهادی مردمی است که بدون مزد به مردم در کنار مسئولان خدمت‌رسانی می‌کند، اما آن‌گونه که در قانون اساسی به جایگاه شوراهای اسلامی پرداخته شده است، به آن اهمیت داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از اعضای شوراهای اسلامی به نام‌های "ایمان باقری" و "ایمان خالدی" از اعضای شورای اسلامی شهرهای فرادنبه و سردشت در مهرماه امسال حین انجام مأموریت بر اثر حادثه دلخراش تصادف جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: افتخار است که نام فردی با پیشوند "شهید" محسوب شود، زیرا فضیلت نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: ما مدیون خون شهدا و خانواده شهدا هستیم، لذا از مسئولان امر خواستاریم راهکاری به‌منظور شهید راه خدمت محسوب شدن این افراد، ارائه کنند.

عطاالله حسین‌پورآقایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا جهت ماندگارسازی نام شهدا به عنوان میراث ملی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا و ایثارگران به عنوان الگو برای جوانان، مؤثرترین راهکار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که به این منظور ساماندهی گلزار شهدای اقصی نقاط استان به خصوص شهرستان لردگان و بخش‌های کمترتوسعه‌یافته در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به فوت دو تن از اعضای شوراهای اسلامی حین مأموریت بر اثر سانحه تصادف، خاطرنشان کرد: مرحوم ایمان خالدی و ایمان باقری، در راه پیگیری مطالبه مردمی جان خود را از دست دادند، لذا اتخاذ تدابیر لازم برای چنین افرادی که در نهادهای غیردولتی فعالیت کردند و هیچ پشتوانه حمایتی ندارند، از ضروریات است.

به گزارش ایمنا، جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به‌منظور هم‌اندیشی جهت همفکری و رفع مشکلات در ترویج حوزه فرهنگ شهید و شهادت برگزار شد.

کد خبر 617577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.