اجرای طرح آموزشی خشکاله در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از اجرای طرح آموزش خشکاله در این منطقه خبر داد و گفت: خشکاله‌ها از پسماند میوه، سبزیجات و تفاله‎‌های چای تهیه می‌شود و برای تأمین خوراک دام و طیور در غرفه‌ها جمع‌آوری و به دامداری‌ها تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر اظهار کرد: طرح آموزش خشکاله به‌منظور آشنایی هرچه بیش‌تر شهروندان با مدیریت پسماند تر و کاهش میزان شیرابه پسماندهای تر که سبب معضلات زیست‌محیطی بسیاری می‌شود، اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در مبادله خشکاله، افزود: بر اساس این طرح ماهانه ۱۰ جلسه آموزشی برای شهروندان در فرهنگسراهای منطقه برگزار می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می‌تواند عادت‌های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد، تصریح کرد: این خشکاله‌ها از پسماند میوه، سبزیجات و تفاله‌های چای تهیه و برای تأمین خوراک دام و طیور در غرفه‌ها جمع‌آوری و به دامداری‌ها تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان روزانه ۱۰۰ تن زباله و در فصل سرد سال روزانه ۷۰ تن زباله و به طور میانگین در این منطقه روزانه ۸۱ تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

حسین کارگر اظهار کرد: روزانه ۹۵۰۰ تن پسماند خشک از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که با توجه به آموزش‌های داده شده، بیشترین حجم پسماند خشک به منطقه پنج اختصاص دارد.

کد خبر 617575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.