ریزش ارزهای دیجیتال

درصورتی‌که سطح ۲۰ هزار دلار از دست برود، روند می‌تواند به صورت کلی نزولی شود؛ اتریوم با افت دو درصدی به یک‌هزار و ۵۸۲ دلار و رمزارز صرافی بایننس نیز با افت سه درصدی به ۳۳۷ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز شاهد افت ارزش بازار بود؛ بیت‌کوین با افت ۱.۳۰ درصدی به ۲۰ هزار ۸۹۴ دلار رسید، برخی از تحلیلگران علت این ریزش را تغییر نرخ بهره فدرال رزرو می‌دانند. بیت‌کوین از لحاظ تکنیکال احتمال اصلاح تا سطح ۲۰ هزار دلار را خواهد داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۰ هزار ۸۹۴ دلار

تغییرات: افت ۱.۳۰ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۵۸۴ دلار

تغییرات: افت ۲.۰۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۳۷ دلار و ۶۹ سنت

تغییرات: افت ۳.۵۳ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۶۷ دلار

تغییرات: افت ۴.۳۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۰۷ دلار

تغییرات: افت ۳.۴۲ درصدی

سولانا (SOL): ۳۲ دلار و ۲۳ سنت

تغییرات: افت ۹.۹۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۱۱۷ دلار

تغییرات: افت ۴.۸۷ درصدی

پالیگان (Polygon): یک دلار ۱۹ سنت

تغییرات: رشد ۳.۵۷ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۸۸ سنت

تغییرات: افت ۱.۶۲ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۲۸ دلار

تغییرات: افت ۱.۱۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۴۷ سنت

تغییرات: افت ۴.۹۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

ریزش ارزهای دیجیتال

حمایت: ۲۰ و ۲۱ هزار دلار

مقاومت: ۲۴ هزار ۲۸۱ دلار سقف کانال نزولی

پیش‌بینی: تأثیر افزایش نرخ بهره آمریکا این روزها در بازار رمزارزها خود را نمایان کرده است، پیش‌بینی می‌شود احتمال بازگشت بیت کوین از محدوده ۲۰ هزار دلار امکان‌پذیر باشد.

(سیگنالی درخصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۰.۷۱ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۹.۶۹ درصد

ریزش ارزهای دیجیتال

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است، یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۹۳۷ میلیارد ۸۸۴ میلیون دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۴۶ میلیارد ۶۸۸ میلیون دلار

ریزش ارزهای دیجیتال

شاخص ترس و طمع

کاهش هفت واحدی شاخص ترس و طمع نسبت به روز گذشته نشانگر افزایش شدید میزان ترس در بازار است.

ریزش ارزهای دیجیتال

پس از آغاز معاملات آسیا در روز دوشنبه قیمت بیت‌کوین و اتریوم کاهش یافت

بیت‌کوین و اتریوم در معاملات صبح روز دوشنبه در آسیا سقوط کردند؛ چراکه معامله‌گران برخی از دستاوردهای بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای هفته را کنار گذاشتند. منظور از این دستاوردها، انتشار آمار مربوط به مشاغل ایالات متحده در روز جمعه است که نشان می‌داد تورم این کشور ممکن است کاهش یابد.

شایان ذکر است که در روز شنبه قیمت بیت‌کوین به اوج هفت هفته اخیر خود، یعنی ۲۱,۴۴۶ دلار، رسید. این رمزارز هنگام انتشار این خبر در محدوده ۲۱,۰۰۰ دلار قرار دارد.

چیلیز و آرویو سودآورترین توکن‌های هفته بوده‌اند

داده‌های بازار حاکی از آن است که توکن‌های چیلیز (CHZ) و آرویو (AR) به سودآورترین توکن‌های هفته در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند. از زمان همکاری پروژه آرویو با اینستاگرام، توکن آرویو بیش از ۵۰ درصد رشد کرده، همچنین با نزدیک‌شدن به جام جهانی فوتبال، توکن چیلیز نیز با ۴۲ درصد رشد مواجه شده است.

آرتور هیز: بانک‌های تجاری ممکن است مانع اجرای کامل کنترل عموم از طریق ارزهای دیجیتال ملی باشند

آرتور هیز، مدیرعامل سابق پلتفرم بیت‌مکس (BitMEX) در آخرین پست وبلاگ خود با عنوان «شیطان خالص»، استدلال کرد که بانک‌ها ممکن است تأثیر خود در داستان ترسناک ارز دیجیتال ملی (CBDC) را محدود کنند.

طرفداران حکمرانی مالی به‌طورطبیعی از ارزهای دیجیتال ملی هراس دارند و آن‌ها را تحقیر می‌کنند، زیرا آن‌ها مستلزم کنترل کامل دولت بر پول و قدرت خرید همه هستند. هیز معتقد است که ارزهای دیجیتال ملی یک حمله تمام عیار به توانایی ما برای داشتن حکمرانی بر معاملات صادقانه بین خودمان است.

وی افزود: معتقدم که بی‌تفاوتی اکثریت به دولت‌ها این امکان را می‌دهد تا به راحتی پول فیزیکی ما را بردارند و آن‌ها را با ارزهای دیجیتال جایگزین کنند و یک آرمان‌شهر (Utopia) یا پاد آرمان‌شهر (Dystopia) نظارت مالی را ایجاد می‌کند.

بااین‌حال، هیز معتقد است که یک متحد بعید وجود دارد که مانع از توانایی کامل دولت برای اجرای مؤثرترین معماری ارز دیجیتال ملی برای کنترل عموم مردم خواهد شد و این متحد، بانکی‌های تجاری هستند.

نقشه بازار

ریزش ارزهای دیجیتال

کد خبر 617574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.