احیای بزرگترین بافت فرسوده کشور در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به طرح بازآفرینی محله سودان گفت: با اجرای این طرح، بزرگترین بافت فرسوده کشور در این منطقه احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر با بیان اینکه رویکرد محله محوری در طرح بازآفرینی شهری خدمتی مؤثر به شهروندان محلات کم‌برخوردار است، اظهار کرد: در این راستا محله سودان منطقه ۹ با ۱۲ هکتار بافت فرسوده از ۲۱ هکتار وسعت به عنوان اولویت اول طرح باز آفرینی شهری در مسیر کمیسیون ماده ۵ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از کمیسیون‌های مهم وابسته به شهرداری و موضوع ساخت‌وساز، کمیسیون ماده ۵ است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی کاملاً مدون، در طرح بازآفرینی محله سودان تمام خدمات رفاهی طبق سرانه جمعیت برای زندگی شهری در این محله با ۹۲۰۰ نفر جمعیت طراحی شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون ماده ۵ از محله سودان، تصریح کرد: با اجرای این طرح، بزرگترین بافت فرسوده کشور در این منطقه احیا می‌شود، در حال حاضر این طرح در مرحله دریافت مصوبه قرار دارد که امیدواریم تا پایان آبان‌ماه تصویب شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در صورت تصویب این طرح تا پایان آبان‌ماه، مراسم کلنگ‌زنی طرح بازآفرینی محله سودان اوایل آذرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: در این راستا دفتر تسهیلگری و تعاونی مسکن محلی به‌منظور مشارکت هرچه بهتر مردم برای کارهای اداری و تشکیل پرونده آماده خدمت‌رسانی به ساکنان محله سودان است.

کد خبر 617543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.