آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور برزیل

برزیل موفق‌ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال با پنج قهرمانی است، همچنین تنها تیم ملی است که در تمام جام‌های جهانی بدون هیچ غیبتی حضور داشته‌ است. این تیم برای بیست‌ودومین مرتبه راهی قطر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فوتبال» محبوب‌ترین ورزش در برزیل است. این کشور را مهد فوتبال می‌دانند و شهرت بسیاری به خاطر فوتبالیست‌های خود دارد. برزیل موفق‌ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال با پنج قهرمانی طی سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ و موفق‌ترین تیم در جام کنفدراسیون‌ها با چهار قهرمانی است.

برزیل تنها تیم ملی است که در تمام جام‌های جهانی بدون غیبت حضور داشته است و برای بیست‌ودومین مرتبه راهی قطر می‌شود. مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آمریکای‌جنوبی معروف به «کونمبول» با حضور ۱۰ تیم برگزار و تیم برزیل موفق شد بالاتر از تیم‌های آرژانتین، اروگوئه و اکوادور به‌عنوان صدرنشین به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور برزیل

معرفی کشور برزیل

برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی بوده و پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی برزیلی است. مساحت برزیل ۸٬۵۱۵٬۷۶۷ کیلومتر مربع، جمعیت آن ۲۱۲ میلیون و ۷۳۲ هزار نفر است و واحد پول برزیل رئال می‌باشد. به دلیل اینکه برزیل مستعمره امپراتوری پرتغال بود است، مردم آن به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند.

برزیل منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای‌جنوبی و اقیانوس اطلس دربرمی‌گیرد و شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست؛ همچنین با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است.

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. بخش اعظم جنگل‌های آمازون در خاک برزیل واقع شده است.

برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقایی و نیز آسیایی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است. محبوب‌ترین ورزش در برزیل فوتبال است. برزیل شهرت بسیاری به خاطر فوتبالیست‌های خود دارد و این کشور را مهد فوتبال می‌دانند.

تیم ملی فوتسال برزیل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال برزیل

تیم ملی فوتبال برزیل ملقب به «سلسائو» و «کانارینیو» به معنی قناری کوچک زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور اداره می‌شود. فدراسیون فوتبال برزیل از سال ۱۹۲۳ به عضویت فیفا درآمد و از سال ۱۹۱۶ عضوی از کونمبول (فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) شد.

برزیل موفق‌ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال با ۵ قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲و موفق‌ترین تیم در جام کنفدراسیون‌ها با چهار قهرمانی است. برزیل تنها تیم ملی است که در تمامی جام‌های جهانی بدون هیچ غیبتی حضور داشته‌است.

بازی اول برزیل سال ۱۹۱۴ با تیم منتخب ریودوژانیرو، سائوپائولو و اکستر سیتی برگزار شد. درباره نتیجه این بازی اطلاعات دقیقی وجود ندارد؛ یکی از نتیجه‌های اعلام شده پیروزی دو بر صفر برزیل و دیگری تساوی سه بر سه است.

پس از بازی که برزیل مقابل منتخب تیم اکستر سیتی انجام داد تا سال ۱۹۲۸ مقابل تیم‌های اروپایی بازی نکرد. ۲۴ ژوئن ۱۹۲۸ یک بازی دوستانه مقابل برزیل و مادرول اسکاتلند انجام شد که این تیم ملی توانست با نتیجه حیرت‌انگیز پنج بر صفر حریف اروپایی‌اش را شکست دهد.

فهرست تیم ملی برزیل برای دیدار با آرژانتین و کره‌ جنوبی

تیم ملی فوتبال برزیل

تیم برزیل از زمانی که احداث شده تا به امروز، پرافتخارترین تیم ملی جهان بوده است. برزیل تاکنون در تمام ۲۱ جام جهانی حضور داشته و برای بیست‌ودومین بار راهی قطر می‌شود، این کشور پنج قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد.

تیم ملی برزیل به ارزش یک میلیارد و ۹ هزار یورو در جایگاه نخست فیفا قرار دارد. این تیم با میانگین سنی ۲۷.۳، میانگین قدی ۱۸۰.۳۴ و هدایت تیته چیچی در جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر می‌شود.

«وینیسیوس جونیور» به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن برزیل است. کاپیتان حال تیم ملی برزیل «نیمار» است که تنها چند گل با رکورد پله فاصله دارد و با توجه به اینکه این بازیکن ۳۰ سال سن دارد، می‌تواند به رکورد پله برسد.

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی معروف به کونمبول با حضور ۱۰ تیم برگزار شد و تیم فوتبال برزیل موفق شد بالاتر از تیم‌های آرژانتین، اروگوئه و اکوادور به عنوان صدرنشین به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

تیته برای هدایت تیم ملی برزیل پیشنهادات اینترمیلان، تاتنهام و پورتو را رد  کرده است | طرفداری

بهترین سر مربی‌های تیم ملی برزیل

  • لوئیز فیلیپه اسکولاری یکی از بهترین مربیان تیم ملی برزیل است. این مربی توانست برزیل را در جام‌جهانی ۲۰۰۲ قهرمان کند. فیلیپه بعد از این جام‌جهانی به مربی‌گری تیم‌های پرتغال و چلسی را برعهده گرفت، اما دوباره به برزیل برگشت. وی با تکینک‌های مختلفی که داشت، توانست برزیل را در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۲ به مقام قهرمانی برساند، همچنین اسکولاری تیم ملی برزیل را به نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴ رساند.
  • کارلوس آلبرتو پاریرا دومین مربی مشهور برزیلی است. آلبرتو رکوردار حضور در ۶ جام‌جهانی مختلف را دارد. هیچ مربی نتوانسته این رکورد را جابجا کند. وی برزیل را در جام‌جهانی ۱۹۹۴ به مقام قهرمانی رساند. پاریرا با این‌که یکی از موفق‌ترین مربیان جهان است اما اصلاً فوتبال بازی نکرده.
  • ایومار دو ناسیمنتو معروف به مازینیو مربی و بازیکن سابق تیم ملی برزیل است. او به‌عنوان هافبک دفاعی یا مدافع کناری در بازی قرار می‌گرفته و توانسته در این پست‌ها، عملکردهای خوبی داشته باشد. این مربی، حضور در ۳۵ بازی ملی (به‌عنوان بازیکن)، قهرمانی کوپا آمریکا ۱۹۸۹، جام‌جهانی ۱۹۹۴ و مدال نقره بازی‌های المپیک ۱۹۹۸ را در کارنامه‌اش دارد.
  • آدنور لئوناردو باکی که بیشتر با نام چیچی شناخته می‌شود، سرمربی حال حاضر تیم فوتبال برزیل است. وی در دوران بازی‌اش، در پست هافبک دفاعی ۴ تیم مختلف برزیلی به میدان رفته‌است. چیچی در سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل شد و با تیم ملی برزیل در سال ۲۰۱۹ به قهرمان رقابت‌های کوپا آمریکا رسید.

15 واقعیت جالب جام جهانی فوتبال

افتخارات تیم ملی فوتبال برزیل

جام جهانی فوتبال

  • قهرمان: ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴، ۲۰۰۲
  • نایب قهرمان: ۱۹۵۰، ۱۹۹۸
  • مقام سوم: ۱۹۳۸، ۱۹۷۸
  • مقام چهارم: ۱۹۷۴، ۲۰۱۴

کوپا آمریکا

  • قهرمان: ۱۹۱۹، ۱۹۲۲، ۱۹۴۹، ۱۹۸۹, ۱۹۹۷، ۱۹۹۹, ۲۰۰۴, ۲۰۰۷, ۲۰۱۹

بازی‌های المپیک تابستانی

  • قهرمان: ۲۰۱۶ المپیک ریو، ۲۰۲۰ المپیک توکیو
  • نایب قهرمان: ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۲۰۱۲
  • مقام سوم: ۱۹۹۶، ۲۰۰۸

جام کنفدراسیون‌ها

  • قهرمان: ۱۹۹۷، ۲۰۰۵، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳

اسامی بازیکنان تیم ملی برزیل برای دیدار با اکوادور منتشر شد | طرفداری

بهترین بازیکن‌ها تیم ملی برزیل

  • گیلمار: در میان تاریخ‌سازان فوتبال برزیل، نام یک دروازه‌بان اسطوره‌ای بیشتر به چشم می‌آید. گیلمار دوس سانتوس نوس که به اختصار او را "گیلمار" می‌نامند، متولد ۲۲ آگوست ۱۹۳۰ در سانتوس کشور برزیل است. کورینتیانس و سانتوس تیم‌هایی بودند که گیلمار به مدت دو دهه در فوتبال باشگاهی برزیل عهده‌دار محافظت از دروازه آن‌ها بود. تعداد بازی‌های باشگاهی او در این دو دهه به بیش از ۷۵۰ بازی نیز رسیده بود. در عرصه ملی گیلمار به مدت ۱۶ سال (۱۹۵۳ تا ۱۹۶۹) و ۹۲ بازی حافظ دروازه سلسائو بود و به نوعی او پرافتخارترین گلر تاریخ کشورش نیز به حساب می‌آید. این بازیکن با درخشش خود در چارچوب دروازه سلسائو باعث شد تیم ملی فوتبال برزیل اولین قهرمانی جهانش را در سال ۱۹۵۸ در خاک کشور سوئد به دست آورد. گیلمار با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در چهار بازی ابتدایی برزیل و مقابل تیم‌هایی چون اتریش، انگلستان، اتحاد جماهیر شوروی و ولز نقش تعیین کننده‌ای در صعود کشورش به نیمه نهایی جام جهانی و در نهایت قهرمانی برزیل در ۱۹۵۸ داشت.افتخارآفرینی‌های گیلمار و برزیل چهار سال بعد و در کشور شیلی نیز ادامه داشت و مردان سرزمین قهوه توانستند به دومین جام جهانی متوالی خود دست پیدا کنند.
  • پله: ادسون آرانتس دو ناسیمنتو که با نام «پله» شناخته می‌شود، بازیکن سابق فوتبال اهل برزیل است که در پست مهاجم بازی می‌کرد. او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام ادوار تلقی می‌شود و از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته است. پله یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی قرن بیستم بود. کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ از وی به عنوان ورزشکار قرن یاد کرد و نامش از سوی مجله تایم در فهرست صد شخصیت برجسته قرن بیستم قرار گرفت. پله در سال ۲۰۰۰ از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) به عنوان بازیکن برتر جهان انتخاب شد و همچنین یکی از دو برنده مشترک بازیکن قرن فیفا بود. پله در مجموع ۱۲۷۹ گل در ۱۳۶۳ بازی زده‌است که شامل بازی‌های دوستانه نیز بوده‌است و این موضوع از سوی رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شده‌است.
  • رونالدو: لوئیز نازاریو د لیما ملقب به رونالدو، در تاریخ ۱۸ سپتامبر سال ۱۹۷۶ به دنیا آمد. اولین حضور رونالدو در تیم ملی برزیل مربوط به تیم زیر ۱۷ سال می‌باشد. وی با این تیم توانست در سال ۹۳ قهرمان آمریکای جنوبی شود. اولین گل ملی رونالدو برابر ایسلند به ثمر رسید. وی که ۱۷ سال بیشتر نداشت در جام جهانی آمریکا شرکت. اولین موفقیت بین‌المللی رونالدو با تیم ملی برزیل مربوط به قهرمانی در المپیک سال ۹۶ بود که توانست به مدال برنز دست پیدا کند. رونالدو همراه تیم ملی برزیل به قهرمانی در جام جهانی ۹۴ مقام دوم جام جهانی ۹۸، قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲، مقام دومی کوپا آمه ریکا ۹۵، قهرمانی، کوپا آمه ریکا ۹۷، قهرمانی کوپا آمه ریکا ۹۹، قهرمانی در جاتم کنفدراسیون‌ها ۹۷ و مقام سومی در المپیک ۹۶ رسیده است.
  • رونالدینیو: رونالدو ده آسیس موری را که بیشتر با نام رونالدینیو یا رونالدینیو گائوچو شناخته می‌شود در پست هافبک تهاجمی یا مهاجم، برای باشگاه‌های بارسلونا و آث میلان، و تیم ملی برزیل بازی می‌کرد. رونالدینیو را یکی از بهترین بازیکنان نسل خود و حتی تاریخ فوتبال می‌دانند که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، دو بار پیاپی از سوی فیفا به بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد و به وی لقب «شاعر فوتبال» را داده‌اند. رونالدینیو در تیم زیر ۱۷ سال برزیل شرکت داشت و در جام جهانی زیر ۱۷ سال مصر ۱۹۹۷ برای برزیل به میدان آمد و نخستین گل خود را مقابل استرالیا با پنالتی به ثمر رساند. رونالدینیو در قهرمانی برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ نقش بسزایی داشت. وی ۲ بار گل زد و پاس‌های کلیدی زیادی در بازی‌های برزیل ارسال کرد.
  • نیمار: نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور که با نام نیمار شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی تیم ملی فوتبال برزیل در پست مهاجم بازی می‌کند. در حال‌حاضر نیمار یکی از بهترین بازیکن‌های جهان محسوب می‌شود که با مهارت‌های دریبل‌زنی، تمام‌کنندگی، جای‌گیری و توانایی استفاده از هر دو پا در فوتبال به شهرت رسید. نیمار در سنین زیر ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال و بزرگسالان بازی کرده‌است. وی در ۱۸ سالگی اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ایالات متحده آمریکا انجام داد و در این بازی در دقیقه ۲۸ یک گل با ضربه سر به ثمر رساند و در پیروزی ۲ بر صفر برزیل سهیم بود. وی بهترین گل زن سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی با نه گل، از جمله دو گل در فینال است و به برزیل کمک کرد تا یازدهمین عنوان خود را در این رقابت‌ها کسب کند. نیمار تنها بازیکنی است که توانسته در جام لیبرتادورس و لیگ قهرمانان اروپا و لا لیگا و کوپا دل ری هت‌ریک کند.
  • وینیسیوس جونیور: وینیسیوس ژوزه پایشائو د الیویرا جونیور با نام مستعار وینیسیوس جونیور، بازیکن قوی و سرشناس فوتبال کشور برزیل است که در تیم رئال مادرید در لالیگا توپ می‌زند. این بازیکن ۱۷۷ سانتی متری در پست مهاجم بازی می‌کند و با وجود سن کم، توانسته به یکی از موفق‌ترین بازیکنان حال حاضر برزیل تبدیل شود؛ به گونه‌ای که بسیاری از منتقدان وی را نیمار جدید نامیده نامیده‌اند.

آشنایی با تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۲۲ | سرخ نیوز

لیست بازیکنان تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دروازه‌بان‌ها: آلیسون (لیورپول)، ادرسون (منچستر سیتیوورتون (پالمیراس)

مدافعان: دنیلو (یوونتوس)، الکس ساندرو (یوونتوس)، مارکینیوش (پاری سن ژرمنتیاگو سیلوا (چلسی)، ادر میلیتائو (رئال مادرید)

هافبک‌ها: کاسیمیرو (منچستریونایتد)، فابینیو (لیورپول)، فرد (منچستریونایتد)، برونو گیمارش (نیوکاسل) و لوکاس پاکتا (وستهم)

مهاجمان: نیمار (پاری سن ژرمنوینیسیوس جونیور (رئال مادرید)، ریچارلیسون (تاتنهام)، رافینیا (بارسلونا)، رودریگو (رئال مادرید) و آنتونی (منچستریونایتد)

فهرست بازیکنان احتمالی که ممکن است برای بازی در ترکیب تیم ملی برزیل به جام جهانی دعوت شوند نیز به شرح زیر است:

مدافعان: لوکاس وریسیمو (بنفیکاراجر ایبانز (رم)، برمر (یوونتوس)، گابریل (آرسنال)، الکس تلس (منچستریونایتد)، رنان لودی (ناتینگهام فارست)، دنی آلوز (پوماس یونام) و امرسون رویال (تاتنهام)

هافبک‌ها: فیلیپ کوتینیو (استون ویلا) و اورتون ریبیرو (فلامنگو)

مهاجمان: گابریل ژسوس (آرسنال)، گابریل مارتینلی (آرسنال)، ماتئوس کن‌ها (اتلتیکو مادرید)، روبرتو فیرمینو (لیورپول) و پدرو (فلامینگو)

باشگاه‌های مهم لیگ برزیل

تیم‌های پالمیراس و سانتوس هر کدام با ۱۰ و هشت قهرمانی و چهار و هشت نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی برزیل به حساب می‌آیند. تیم‌های کورینتیانس و فلامینگو هم هر کدام با ۷ قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند.

Palmeiras logo.svg

  • باشگاه پالمیراس: سوسیداد اسپورتیوا پالمیراس یا به‌طور ساده پالمیراس یک باشگاه فوتبال برزیلی واقع در شهر سائو پائولو است. این باشگاه در ۲۶ اوت سال ۱۹۱۴ با نام پالسترا ایتالیا تأسیس شد. این باشگاه یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های فوتبال کشور برزیل با بیش از ۱۸ میلیون طرفدار است. پالمیراس، بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ سری آ برزیل، قهرمان شده‌است با ۱۰ قهرمانی. در سال ۱۹۹۹، این تیم به عنوان قهرمان سده‌ی فوتبال برزیل معرفی شد. این تیم ۳ بار نیز در جام حذفی برزیل، قهرمان شده است. تیم پالمیراس ۲ بار نیز در جام لیبرتادورس قهرمان شده است.

باشگاه فوتبال سانتوس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

  • باشگاه سانتوس: باشگاه فوتبال سانتوس یک باشگاه فوتبال واقع در شهر سانتوس، ایالت سائوپائولو کشور برزیل است که در لیگ برتر برزیل بازی می‌کند و در سال ۱۹۱۲ تأسیس شده‌است. سانتوس با ۹ بار قهرمانی در رقابت‌های داخلی برزیل، پرافتخارترین باشگاه این کشور به‌شمار می‌رود. این تیم، سابقه هشت قهرمانی در لیگ برتر برزیل و یک قهرمانی در جام حذفی برزیل را دارد. باشگاه سانتوس در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۱ به مقام نایب‌قهرمانی رسیده است. سانتوس بازیکنان بزرگ و مطرح زیادی به فوتبال جهان معرفی کرده ازجمله پله که مدت طولانی عضو این باشگاه بود، همچنین نیمار نیز در این باشگاه بوده است.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی برزیل در گروه G جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی برزیل در گروه G رقابت‌های جام جهانی قطر هم‌گروه تیم‌های ملی سوئیس، صربستان و کامرون است. تیم فوتبال مردان برزیل تاکنون ۲۲ بار به جام جهانی صعود کرده است و این بار هم با اقتدار و صدرنشینی در مرحله مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی به قطر رسید. برزیل قدرتمندترین تیم گروه G به حساب می‌آید و یکی از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی است.
مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی معروف به «کونمبول» با حضور ۱۰ تیم برگزار شد و تیم فوتبال برزیل موفق شد بالاتر از تیم‌های آرژانتین، اروگوئه و اکوادور به عنوان صدرنشین به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

برنامه بازی‌های تیم ملی برزیل مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

پنجشنبه ۳ آذر: برزیل-صربستا ساعت ۲۲:۳۰

دوشنبه ۷ آذر: برزیل-سوییس ساعت ۱۹:۳۰

جمعه ۱۱ آذر: کامرون-برزیل ساعت ۲۲:۳۰

کد خبر 617492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.