توصیه به اجاره‌نشین‌ها/راهکارهای بهبود بازار رهن‌واجاره

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه از پیک رهن و اجاره عبور کرده‌ایم، گفت: پیک رهن و اجاره‌ها از اول خردادماه شروع و تا پایان شهریورماه ادامه پیدا می‌کند. توصیه ما هم همیشه آن بوده که متقاضیان در صورت نداشتن معذورات، اجاره خانه را در نیمه دوم سال انجام دهند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اکنون در فصلی قرار گرفته‌ایم که اکثر جابه‌جایی‌ها انجام شده و به‌طورموردی رهن و اجاره منعقد می‌شود.

به گفته وی، به‌طورمعمول در نیمه دوم سال که از مهرماه تا شب عید است، به دلیل متقاضی کمتر، آسان‌تر و با شرایط بهتری می‌توان خانه‌های رهن و اجاره‌ای پیدا کرد. توصیه ما هم همیشه آن بوده که متقاضیان در صورت نداشتن معذورات، این اقدام را در نیمه دوم سال انجام دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال، قیمت رهن و اجاره به تبعیت از رشد نرخ مسکن با افزایش زیادی روبه‌رو بود اما تا پایان سال روند افزایشی نخواهد داشت.

جهانگیری یادآور شد: لازم است دولت برای سال آینده تصمیم درستی اتخاذ کند، به این صورت که به سمت اجاره‌داری حرفه‌ای برود و با حمایت از سرمایه‌گذاران، آن‌ها را تشویق به ساخت‌وسازهایی کند که تنها مخصوص اجاره دادن باشد.

وی افزود: مورد دیگر آن است که دولت می‌تواند برای کنترل بازار، عرضه مسکن را بیشتر کند، همچنین با متناسب‌سازی مسکن با ذائقه و نیاز مردم، در راستای صاحب مسکن شدن عده‌ای بیشتر گام بردارد که در نتیجه، تقاضای کمتری در بازار اجاره ایجاد خواهد شد و موجب سامان‌بخشی این بازار می‌شود.

کد خبر 617462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.