عزم شهرداری برای هوشمندسازی جدی است/به جایگاه مطلوبی در شهرسازی الکترونیک نرسیده ایم

دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ارائه خدمات از طریق پنجره واحد هوشمند به تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ابلاغ شد، گفت: شهرداری اصفهان در این زمینه پیشرو است، در واقع اولین شهرداری بودیم که ارائه خدمات الکترونیکی را اجرایی کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایون یزدان‌پناه امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ در آئین تجلیل از کارکنان مناطق پیشرو در فرایند صدور الکترونیک پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان ابتدا به دنبال توسعه خدمات الکترونیکی و در ادامه هوشمندسازی است، البته خدمات الکترونیکی لزوماً به معنای هوشمندسازی نیست.

وی افزود: از ۲۰ سال گذشته سیستم شهرسازی در حال الکترونیکی شدن است، اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم.

دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی گفت: در زمینه الکترونیکی شدن فرایندها با طراحی طرح جامع شهرسازی، الکترونیکی شدن فرایندهای شهرسازی کلید خورده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری و با توجه ویژه شهردار اصفهان، هوشمندسازی با جدیت بیشتری پیگیری شده است، اضافه کرد: در یکسال گذشته بیش از ۴۰ جلسه با حضور شهردار اصفهان در این خصوص برگزار شد که هدف آن ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه هنوز ابتدای راه هوشمندسازی هستیم، ادامه داد: بر این اساس سازماندهی جدیدی با نسخه جدید شهرسازی الکترونیکی تحت عنوان اصنو آغاز به‌کار کرد که برای اجرای آن با چالش‌های بزرگی مواجه شدیم.

دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ارائه خدمات از طریق پنجره واحد هوشمند به تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ابلاغ شد، گفت: شهرداری اصفهان در این زمینه پیشرو است، در واقع اولین شهرداری بودیم که ارائه خدمات الکترونیکی را اجرایی کردیم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه میز هوشمندسازی نیز با هدف ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد، اظهار امیدواری کرد: ایجاد چنین مراکز مشترکی در سایر شهرداری‌ها نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: خدمات هوشمند تصمیم‌سازی می‌کند و تفاوت آن با خدمات الکترونیک در استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادات جدید و تصمیم سازی است.

تحقق شهرداری شیشه‌ای در اصفهان

سیدحمیدرضا ابطحی، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان نیز گفت: راه‌اندازی سامانه اصنو و صدور الکترونیکی پروانه ساختمان در مجموعه شهرداری اصفهان بازتاب بسیار زیادی در کل کشور داشته است به‌نحوی که در جلسات مختلف از مدیران شهری اصفهان در خصوص این طرح سوال می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم معاونت شهرسازی را با ارائه تمام امکانات سازمان فاوا، یاری دهیم، افزود: اعتماد مردم به شهرداری اصفهان در استفاده از این سامانه اهمیت بسیاری دارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: اگر بتوانیم این خدمت را به صورت مستقیم و یکپارچه با کسب رضایت شهروندان ارائه دهیم از معضلاتی همچون زمان‌بر بودن فرایند صدور پروانه نیز جلوگیری خواهد شد.

ابطحی تصریح کرد: رضایت شهروندان مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح و تحقق شهرداری شیشه‌ای با کسب درآمد پاک است.

کد خبر 617423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.