فلاح: ظرفیت‌های درآمدی شهرداری اصفهان احصا شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم احصای ظرفیت‌های درآمدی شهرداری گفت: باید از قانون درآمد پایدار شهرها برای تامین منابع مالی نهایت استفاده و بهره کافی را ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر خود اظهار کرد: قانون درآمد پایدار به رغم معایبی که دارد، اما ظرفیت خوبی برای شهرداری و دهیاری‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه تمام مدیران شهری قانون درآمد پایدار را مطالعه و ظرفیت درآمدی آن را احصا کنند، گفت: در ماده (۱) این قانون منابع جدید درآمدی تعریف شده است و در ماده ۲ آن تاکید شده است که شهرداری‌ها می‌توانند عوارض را در محدوده و حریم شهر دریافت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از درآمدهای مغفول شهرداری، ممیزی املاک است؛ به طوری که در بعضی مناطق طی ۱۰ سال گذشته ممیزی املاک انجام نشده است.

وی با بیان اینکه متخلفانی که به دلایل مختلف طبق قوانین شهرسازی برای پرداخت عوارض مراجعه نکردند، باید شناسایی و درآمد نهفته شهر احصا شود، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری باید ممیزی املاک در محدوده و حریم شهر باشد.

کد خبر 617370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.