رسیدگی به بیش از ۶۰۰ پرونده قضایی تحت نظارت شهرداری مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از رسیدگی به بیش از ۶۰۰ پرونده قضایی از طریق ۲۲ شعبه همیاران صلح شوراهای حل اختلاف تحت نظارت شهرداری خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فعالیت دبیرخانه شهر ترمیمی در مجموعه مدیریت شهری و معرفی مشهد به عنوان نخستین شهر ترمیمی ایران، طی سال‌های اخیر تلاش شده است تا با استفاده از روش‌های ترمیمی و مشارکت فعال شهروندان، بسیاری از معضلات شهری رفع شود.

وی افزود: بر اساس آمارها بالغ بر ۸۵ عنوان مجرمانه و تخلف در مجموعه قوانین مرتبط با شهرداری‌ها وجود دارد، همین موضوع اهمیت توسعه روش‌های ترمیمی و حل و فصل مشکلات با روش میانجیگری و کدخدامنشی در قالب شهر ترمیمی را دوچندان کرده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری تاکنون ۲۲ شعبه همیاران صلح شوراهای حل اختلاف را با مشارکت شهرداری و شورای حل اختلاف خراسان رضوی ایجاد کرده است تا شهروندان بتوانند در قالب این بسترها و در اماکن مدیریت شهری به حل و فصل مشکلات خود بپردازند.

نجفی ادامه داد: براساس آمارها از ابتدای سال جاری، بالغ بر ۶۰۰ پرونده قضائی که از طریق دادگستری، شهرداری یا مراجعه حضوری شهروندان مطالبه شده بود، در شعب همیاران صلح واقع در مجموعه شهرداری مشهد مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد در مجموع بیش از ۶۳ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به این شعب به سازش ختم می‌شود، به همین منظور در تلاش هستیم تا با گسترش روش ترمیمی در کلان‌شهر مشهد گام مؤثری در کاهش آمار تخلفات و منازعات شهری برداریم.

کد خبر 617360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.