سامانه باور ۳۷۳ قابلیت مقابله با موشک‌های بالستیک را دارد/ارتقای توان رزم نیروهای مسلح

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه باور ۳۷۳ در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، صبح امروز _یکشنبه، پانزدهم آبان‌ماه_ در مراسم رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ برد بلند و افتتاح خط تولید موشک صیاد ۴B اظهار کرد: وزارت دفاع مأموریت تأمین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرزها به ویژه مرزهای هوایی بر عهده دارد.

وی از موفقیت اقدامات متخصصان وزارت دفاع و صنعت دفاعی در تولید یکی از سامانه‌های برد بلند به نام باور ۳۷۳ خبر داد و افزود: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر و با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام شده با همت نیروی پدافند هوایی ارتش، این سامانه در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دیگر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ گفت: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با شش هدف درگیر شده و آنها را منهدم کند، بسیاری از کشورهای صاحب فناوری دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه‌ای را دارند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع این اقدام در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح نقش‌آفرینی بسیاری خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 617327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.