وقوع ۱۰ تصادف جاده‌ای با بارش‌های پاییزی در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۱۰ تصادف در جاده‌های اصفهان با تداوم بارش‌های پاییزی خبر داد و گفت: با اینکه هشدارهای لازم به رانندگان وسایل نقلیه در سطح شهر و جاده‌ها داده شده بود، اما شاهد وقوع حوادثی در استان بودیم.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص خسارت‌های اولین بارش پاییزی در اصفهان، اظهار کرد: روز گذشته طی تداوم بارش‌های پاییزی در آزادراه اصفهان_کاشان با خروج یک خودرو سواری از جاده یک نفر فوتی و یک مجروح به اداره پلیس راهور و سازمان اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش مه‌آلودگی و کاهش کیفیت میدان دید طی روزهای گذشته در مناطق مستعد بارندگی، افزود: با افزایش بارندگی‌ها در محورهای فولادشهر، آزادراه ذوب‌آهن _شهرضا، اصفهان_نائین، اصفهان_کاشان و اصفهان _زیار، میزان مه‌آلودگی بیشتر از مناطق دیگر محسوس بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: طی روز گذشته در محور اردستان_نائین با افزایش مه‌آلودگی و کاهش کیفیت دید واژگونی خودرو سواری پراید با سه نفر مجروح بدون فوتی به نیروهای امدادی گزارش شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت نخستین سامانه بارش‌های پاییزی از روز سه‌شنبه یازدهم آبان‌ماه در استان اصفهان، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها بیشترین بارش‌های پاییزی در مناطق غرب و جنوب استان به‌ویژه شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، دهاقان، جرقویه و مناطق شرقی و مرکزی، همچنین مناطق جنوب‌شرق خوانسار، گلپایگان، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، قمصر، نطنز، میمه و مناطق شمالی استان گزارش و ثبت شده است.

مه‌آلودگی بیشتر در چه مناطقی رخ می‌دهد؟

شیشه‌فروش با بیان اینکه سامانه بارشی پاییزی طی اواخر پنجشنبه از آسمان استان خارج شده است، اظهار کرد: این سامانه بارشی با ورود و در برگیری مناطق غرب و جنوب استان و افزایش موج زبانه‌های بارندگی در جنوب شرق و شمال اصفهان به جز اندکی آب‌گرفتگی سطحی معابر در شهرها، خسارتی در پی نداشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی مه‌آلودگی و کاهش کیفیت میدان دید طی روز جمعه در مناطق مستعد بارندگی، افزود: به‌طورمعمول پس از بارندگی‌ها بسیاری از مناطقی که در سراشیبی و گودی مستقر هستند و جاده‌های که در اطراف آن‌ها اراضی کشاورزی قرار دارد مانند جاده فرودگاه، بخشی از شهر اصفهان و مسیرهای مرکزی استان بیش از دیگر جاده‌ها با پدیده مه‌آلودگی و کاهش میدان دید مواجه می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تداوم بارش‌های پاییزی طی دو روز و در تاریخ دوازدهم و سیزدهم آبان‌ماه حدود ۱۰ تصادف در جاده‌های اصفهان گزارش شد، خاطرنشان کرد: احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه مناطق سردسیر استان، لغزندگی جاده، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد و لرستان، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی پیش‌بینی و توصیه شده بود.

کد خبر 617292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.