ائتلاف ضد ایرانی آلبانی و آمریکا، یک لطیفه سیاسی است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظام سلطه بر ضد کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی را افزایش فشارهای حقوق بشری دانست و گفت: نزدیک شدن آمریکا و آلبانی برای زیر سوال بردن حقوق بشر در ایران یک لطیفه سیاسی است که بسیاری از کشورهای جهان با این اقدام مخالفت کردند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران اظهار کرد: در طول یک دهه گذشته یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظام سلطه بر ضد کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی موضوع افزایش فشارهای حقوق بشری بوده است، با نگاهی به روندهایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت نیز این موضوع روشن می‌شود که آمریکایی‌ها با تفسیرهای غیرواقعی از اسلام به دنبال ایجاد شکاف بین قومیت‌ها، مذاهب و جنسیت‌های موجود در کشورمان بوده‌اند.

وی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از مفاهیمی مانند زن و مرد برای ایجاد شکاف در وحدت و انسجام داخلی افزود: با وجود جایگاه ویژه بانوان که در قرآن، دین مبین اسلام و آموزه‌های اهل بیت (ع) مورد توجه قرار دارد، دشمنان تلاش کردند این مفهوم را نوعی تبعیض بین زن و مرد معرفی کنند و با تعمیق این دیدگاه نادرست تلاش کردند که نگرش‌های غربی را به عنوان تفکر غالب در ایران معرفی و اعلام کنند که به زنان ایرانی ظلم شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یکی از مهم‌ترین قوانین و توصیه‌های خداوند به زنان یعنی حجاب را هدف اصلی این جریان دانست و خاطرنشان کرد: حرکت‌های اخیر دو کشور آمریکا و آلبانی در حالی انجام می‌شود که نام آمریکا با این اخبار همراه است و از سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون بیش از ۵۳۰۰ بازداشتی انتقالی در مراکز پلیس این کشور جان خود را از دست داده‌اند که بیش از سه هزار نفر آنها از زنان بودند.

وی گفت: بیشتر این افراد با تیر مستقیم پلیس آمریکا کشته شدند اما به دلیل آنکه این آمار، رنگین‌پوستان و سیاه‌پوستان را به خود اختصاص داده است، با کمترین حساسیت در اتمسفر حقوق انسانی آمریکا توسط مقامات ارشد این کشور روبه‌رو شد.

صدرالحسینی آمریکا را مصداق بارز نقض حقوق بشر دانست و ادامه داد: این موضعی است که پژوهشگران آمریکایی نیز بارها در مقالات و پژوهش‌های خود به آن اشاره کردند، همچنین آلبانی یکی از کشورهای وابسته به آمریکا است که اکنون مقامات ارشد جریان تروریستی را در خود جا داده است و بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم را با اقدامات تروریستی خود به شهادت رسانده است.

وی نزدیک شدن آمریکا و آلبانی برای زیر سوال بردن حقوق بشر در ایران را نه یک واقعیت بلکه لطیفه سیاسی توصیف کرد و گفت: بسیاری از کشورهایی که ادعای آزادی در جهان امروز را دارند با این اقدام آمریکا و آلبانی مخالفت کردند و به همین دلیل می‌توان آن را اقدامی در ادامه مدیریت اغتشاشگران در ایران دانست زیرا دشمنان به دلیل ناکامی در رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند که موضوع اغتشاشات در ایران را به هر شیوه‌ای در رسانه‌ها زنده نگه دارند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره پیامدهای احتمالی نشست شورای امنیت برای ایران تصریح کرد: با توجه به حاضر نشدن اکثر کشورها به ویژه قدرت‌های دارای وتو به نظر می‌رسد که نتیجه این اقدام حداکثر در قالب صدور یک بیانیه منتشر شود که تأثیر عملی روی فعالیت‌های جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: در موضوع حقوق بشر جمهوری اسلامی مدعی است و اجازه ادعاهای واهی به کشورهایی که به طور رسمی و هر روز حقوق اقلیت‌ها و در جایی اکثریت را در کشور خود نادیده می‌گیرند، نخواهد داد.

کد خبر 617285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.