نمی‌خواهیم فقط نمایش هوشمندسازی بدهیم/ رعایت الگوهای مدیریت بحران در بودجه ۱۴۰۲

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم تدوین بودجه ۱۴۰۲ بر اساس شاخص‌ها، گفت: بودجه‌بندی باید در شهرداری انجام و مشخص شود هزینه‌های شهری منجر به چه اتفاقات مثبتی در تمام حوزه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قرار داریم. تجربه خدمات شهری در حوزه مدیریت بحران پیامی برای ما در تدوین بودجه دارد که اگر بر شاخص‌های پیامدمحور تمرکز کنیم، موفق خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در تدوین بودجه، عملکرد یا موفقیت صرفاً نباید ملاک باشد، گفت: در واقع باید بررسی شود فعالیت شهرداری تا چه اندازه موجب ارتقای شاخص‌های مثبت شده و چه میزان شاخص‌های منفی را کاهش داده است.

شهردار اصفهان افزود: حتی در حوزه فرهنگی که سخت‌ترین حوزه از نظر سنجش است، باید شاخص‌ها را بررسی کنیم و بر اساس آن بودجه‌بندی را انجام دهیم تا به نتیجه برسیم؛ به طور مثال می‌توان برنامه‌ریزی کرد که ۱۰ رفتار و فرهنگ شهروندی در شهر را ارتقا بخشیم و از سوی دیگر میزان نزاع در شهر را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر این رویکرد در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شود، بودجه مؤثری خواهیم داشت، تصریح کرد: در این راستا می‌توان بررسی کرد با این میزان هزینه‌ای که انجام شده، چه اتفاقات مثبتی در حوزه معماری و شهرسازی، خدمات شهری، فرهنگی و سایر حوزه‌ها افتاده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: هوشمندسازی نیز باید بر اساس شاخص‌های قابل سنجش انجام شود تا بتوان بررسی کرد آیا این مهم سرعت کار را افزایش داده و موجب رضایتمندی شهروندان شده است یا خیر، زیرا نمی‌خواهیم فقط نمایش هوشمندسازی بدهیم، چراکه نتیجه آن برای مدیریت شهری بسیار مهم است.

کد خبر 617278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.