ساماندهی متکدیان نیازمند همکاری جدی ادارات مرتبط است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی قادر به جمع‌آوری و رفع معضل تکدی‌گری نیست، گفت: جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان نیازمند همکاری و تعامل جدی ادارات مرتبط با یکدیگر است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیشتر متکدیان شهر انزلی غیربومی، از سایر مناطق کشور و افرادی سودجو هستند که به صورت شبکه‌های سازمان یافته با استفاده از کودکان، در فصول مختلف سال با حضور در اماکن پرتردد شهر و با تحریک عواطف شهروندان تلاش می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی افزود: بسیاری از متکدیان از معتادان متجاهر و آلوده به مواد مخدر هستند و بهداشت فردی مناسبی ندارند و حضور آنها در جامعه، آثار بسیار مخرب و زیانباری برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی تصریح کرد: متکدیان چهره بسیار زشتی به شهر گردشگرپذیر انزلی می‌دهند و از سوی مسئولان متولی اهرم بازدارنده‌ای برای این تهدید وجود ندارد.

جعفری با بیان اینکه شهرداری به عنوان یکی از متولیان امر، به تنهایی قادر به جمع‌آوری و رفع معضل تکدی‌گری نیست، افزود: گرمخانه‌های شهرداری برای اسکان موقت مسافران جامانده ایجاد شده است و شهرداری نمی‌تواند متکدیان را به صورت دائم در گرمخانه نگهداری کند.

وی با تاکید بر اینکه متکدیان به عنوان یک تهدید و ناهنجاری اجتماعی باید توسط کارشناسان آسیب‌شناسی شوند، خاطرنشان کرد: ادارات مرتبط از جمله بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و دادگستری باید برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان با یکدیگر تعامل و همکاری ویژه داشته باشند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 617236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.