دیدار امیرعبداللهیان با مقام‌های وزارت خارجه ونزوئلا و کوبا

وزیر امور خارجه کشورمان با مقام‌های وزارت خارجه ونزوئلا و کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست «نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» در تهران با مقام‌های وزارت خارجه ونزوئلا و کوبا به طور جداگانه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر خارجه ونزوئلا اظهار کرد: در حال حاضر با تمام توان در حال اجرایی کردن مفاد نقشه راه همکاری‌های بلند مدت دو کشور هستیم.

وی با اشاره به تبادل هیئت‌های قابل توجه دو کشور در سال گذشته تصریح کرد: این موضوع پیام قدرتمندی از انسجام میان ایران و ونزوئلا را به دنیا مخابره می‌کند.

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر روابط سیاسی خوب دو کشور، سفر آقای مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به تهران را نقطه عطفی در روابط دوجانبه عنوان کرد.

کارلوس رون مارتینز نیز در این ملاقات، ضمن تاکید بر لزوم هم‌صدایی در مقابله با یکجانبه گرایی در جهان، نسبت به پایبندی کشورش به تعهدات و توافقات دوجانبه تاکید کرد.

همچنین وزیر امور خارجه ایران در دیدار معاون وزیر خارجه کوبا با ارزیابی مثبت از سطح روابط دو کشور در حوزه سیاسی، بر ارتقای همکاری‌ها در بخش‌های اقتصادی در بستر ظرفیت‌های موجود و رسیدن آن به سطح مناسبات سیاسی دو کشور تاکید کرد.

وی هدف نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد را ارسال پیامی جدی در زمینه محکومیت یک‌جانبه گرایی و تحریم کشورهای مستقل عنوان کرد.

الیو رودریگز پردومو نیز در این دیدار ضمن ابراز تسلیت و محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، با برشمردن زمینه‌های ارتقای همکاری‌های دو کشور خصوصاً در حوزه اقتصادی، از طرف وزیر خارجه کوبا رسماً از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به هاوانا دعوت به عمل آورد.

کد خبر 617184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.