جمع‌آوری روزانه ۴۰ تن زباله از سطح شهر زرند

شهردار زرند گفت: روزانه بیش از ۴۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود؛ تغییر الگوی مصرف شهروندان و استفاده از مواد غیرقابل بازیافت از مهمترین دلایل افزایش تولید زباله است.

علی ضیاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر را با هشت دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین انجام می‌دهد.

وی افزود: رشد جمعیت، توسعه صنایع و کارخانه‌ها، تغییر الگوی مصرف شهروندان و استفاده از مواد غیرقابل بازیافت از مهمترین دلایل افزایش تولید زباله در سطح شهر است.

شهردار زرند خاطرنشان کرد: اگر شهروندان در تفکیک زباله‌های خشک و تر جدیت بیشتری به خرج دهند، به‌طور قطع بسیاری از پروژه‌های عمرانی می‌تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

ضیاء‌الدینی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و تشویق شهروندان به تولید زباله کمتر و تفکیک پسماند از مبدا، یکی از مهمترین برنامه‌های کاهش تولید زباله است.

وی با بیان اینکه تفکیک نشدن زباله در منزل موجب افزایش زباله‌گردها و نازیبا شدن چهره شهر می‌شود، تصریح کرد: گذاشتن زباله خارج از زمان جمع‌آوری در معابر اصلی و فرعی شهر، یکی دیگر از مشکلات شهرداری است؛ لذا شهروندان باید نسبت به زمان بیرون گذاشتن زباله از منزل دقت بیشتری داشته باشند.

شهردار زرند با بیان اینکه حجم زیادی از زباله‌های شهری قابل بازیافت است و شهروندان می‌توانند با تفکیک زباله از منزل همراهی بیشتری با شهرداری داشته باشند، گفت: امیدوارم با همکاری شهروندان شاهد زیبایی هرچه بیشتر شهر باشیم.

جدول‌گذاری و احداث جان‌پناه

ضیاء‌الدینی با اشاره به عملیات جدول‌گذاری و احداث جان‌پناه در بلوار جوان، خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از ۳۰ متر از جداول قدیمی بلوار جوان جمع‌آوری و با عمق تورفتگی سه متر جان‌پناه، امکان دور زدن خودروهای عبوری در این مسیر فراهم شد.

وی با اشاره به ادامه عملیات ساماندهی و فرش‌موزائیک پیاده‌روهای بلوار امام حسین (ع)، تاکید کرد: این طرح با هدف بهسازی پیاده‌روها و ساماندهی مسیر تردد شهروندان انجام شده است و ۳۰۰ مترمربع از فضای پیاده‌روها و خط ویژه نابینایان با استفاده از موزائیک بهسازی می‌شود.

شهردار زرند از آغاز عملیات فرش‌موزائیک پیاده‌روهای بلوار شهید تهامی خبر داد و گفت: اجرای این طرح به لحاظ زیباسازی و تعاملات اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 617169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.