درباره نیمکت تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی چه می‌دانید؟

دستیار سامپائولی جای او را روی نیمکت تیم ملی آرژانتین گرفت و پس از کسب قهرمانی کوپا آمریکا، امیدوار است در جام جهانی نیز درخشان عمل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از چهارچهار دو، با نزدیک‌شدن به رقابت‌های جام جهانی، تیم‌های ملی در سراسر دنیا خود را آماده می‌کنند تا در معتبرترین رقابت فوتبالی حاضر شوند؛ آرژانتین هم از کشورهایی است که موفق شده به جام جهانی صعود کند.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین است که این کشور را به اولین جام بزرگ خود در ۲۸ سال گذشته رساند و اکنون تمرکز خود را روی جام جهانی ۲۰۲۲ گذاشته است. این سرمربی ۴۴ ساله به سرعت و به شکلی چشمگیر به اوج رسیده است. آرژانتین اولین کار اسکالونی به عنوان سرمربی است، اما سال گذشته به انتظار ۲۸ ساله کشورش برای کسب یک جام بزرگ در کوپا آمریکا پایان داد.

اسکالونی در دوران بازی خود مدافع راست بود. او در سال ۱۹۹۸ پس از حضور در نیوولز اولد بویز و استودیانتس زادگاهش آرژانتین را ترک کرد و به دپورتیوو لاکرونیا در اسپانیا پیوست. این انتقال طولانی‌ترین دوره وی را در یک باشگاه رقم زد، زیرا به مدت هشت فصل و نیم در آنجا ماند و یک قهرمانی مثال‌زدنی لالیگا نیز کسب کرد. البته در این مدت وی یک سال را به صورت قرضی در وستهم گذراند.

سرمربی تیم ملی آرژانتین در ادامه به ریسینگ سانتاندر، لاتزیو، مایورکا و آتالانتا رفت و درنهایت در سال ۲۰۱۵ بازنشسته شد. یک سال بعد، وی به عنوان دستیار خورخه سامپائولی در سویا شروع به کار کرد. انتصاب سامپائولی در آرژانتین باعث شد اسکالونی نیز درگیر رقابت‌های ملی کشورش شود، زیرا به عنوان بخشی از کادر و سرمربی زیر ۲۰ ساله‌ها به سمت جدیدی رسید.

درباره نیمکت تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی چه می‌دانید؟

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ملی آرژانتین نمایش ناامیدکننده‌ای داشت و در مرحله یک هشتم نهایی توسط فرانسه حذف شد. همین نمایش ضعیف منجر به فرصتی استثنایی برای اسکالونی شد تا به همراه آیمار، مهم‌ترین پست مربیگری در آرژانتین را برعهده بگیرد.

اسکالونی در نهایت پس از حمایت عمومی برخی از بازیکنانش مانند پائولو دیبالا و جیوانی لو سلسو، سرمربی دائمی تیم ملی شد. او آلبی سلسته را به کوپا آمریکا ۲۰۱۹ رساند و در این رقابت‌ها رتبه سوم را کسب کرد. نهایتاً در سال ۲۰۲۱، تیم ملی آرژانتین به افتخار بزرگی دست یافت و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

این اولین قهرمانی مهم آن‌ها در ۲۸ سال اخیر بود که با پیروزی یک بر صفر مقابل برزیل به دست آمد. این موفقیت باعث شد تا اسکالونی در آرژانتین تحسین همگان را برانگیزد و با تکیه بر همین حمایت‌ها، توانست تیمش را خیلی سریع و راحت به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر برساند.

تیم لیونل اسکالونی با ۱۱ پیروزی و ۶ تساوی از ۱۷ بازی، در جایگاه دوم مقدماتی جام جهانی قرار گرفت و پس از برزیل جواز صعودش را به دست آورد. آرژانتین در جام جهانی در گروه C با عربستان‌سعودی، مکزیک و لهستان هم‌گروه است و امید دارد با تکیه بر ستاره‌های پرتعداد و انگیزه بالای مربی جوانش، جایگاه خوبی در معتبرترین رقابت تیم‌های ملی جهان به دست بیاورد.

کد خبر 617161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.