تقاطع‌های چراغ‌دار نجف آباد هوشمند شد

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری نجف آباد گفت: جهت تخلیه سریع‌تر چهارراه‌های شلوغ نجف آباد، ۱۲ تقاطع به سیستم هوشمند سازی ترافیکی مجهز شد.

سیدرسول موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به تازگی برای کنترل بهتر ترافیک سطح شهر در خصوص هوشمند سازی تقاطع‌های چراغ دار در سطح منطقه یک و دو شهری نجف آباد اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: نقاط پر تراکم ترافیکی نسبت به تقاطع‌های دیگر حجم تردد بالاتر و متعاقباً تأخیر بیشتری دارند که در حال مدیریت ترافیک آنها هستیم.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری نجف آباد تصریح کرد: با توجه به زیرساخت موجود، تعدادی سنسور القایی روی زمین کار گذاشته شده که وظیفه آنها تخمین حجم ترافیک تقاطع است. این سنسورها اطلاعات را به کامپیوتر و پردازنده ارسال می‌کنند، آنها زمان‌بندی چراغ را تنظیم و نهایتاً تخلیه تقاطع با نظم بیشتر و سریع‌تر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تقاطعی که حجم ترافیک بالاتری دارد زمان سبز بیشتر و تقاطعی که حجم ترافیک کمتری دارد زمان‌بندی قرمز بیشتری دارد تا بتوانیم تخلیه تقاطع را با کمترین تأخیر انجام دهیم.

موسویان با بیان اینکه فعلاً تقاطع‌های چهارراه امیرالمومنین، مولوی، فردوسی، باغ ملی، چهارراه شهرداری، چهارراه مجاهد و چهارراه امام در مدار این پروژه است، تاکید کرد: متعاقباً چهارراه‌های الله اکبر، معلم، سه راه حجاب و سه راه خبرنگار جمعاً ۱۲ تقاطع چراغ دار هوشمند با هزینه‌ای بالغ بر ۸۴۰ میلیون تومان تا پایان آبان ماه کامل می‌شود.

معاون امور زیربنایی شهرداری نجف آباد خاطرنشان کرد: از قابلیت‌های دیگر این تقاطع‌ها این است که با مرکز مانیتورینگ در ارتباط هستند و اپراتور می‌تواند از داخل مرکز زمان‌بندی چراغ‌ها، رفع خرابی و لامپ‌های سوخته و غیره را کنترل کند.

کد خبر 617147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.