ضرورت اجرای طرح جامع ساماندهی مشاغل خانگی در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: گروه‌های هدف مختلفی در حوزه مشاغل خانگی، مورد نظر هستند که تولید و آماده سازی محصولات و عرضه و فروش آن بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالسادات خامسی امروز - شنبه چهاردهم آبان‌ماه - در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی، اظهار کرد: شهر یزد در این حوزه با مشکلات و معایبی به ویژه در راستای ایجاد فضای عرضه محصولات، روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه نبود بانک اطلاعاتی که بتوان این جامعه هدف را دسته‌بندی و برای هرکدام مطابق با شرایط تصمیم گرفت نیز از دیگر مشکلات مشاغل خانگی است، تاکید کرد: ضرورت دارد طرح جامع و بومی برای ساماندهی مشاغل خانگی، متناسب با شرایط شهر یزد طراحی شود و ظرفیت‌ها و وظایف نهادهای متولی شناسایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۱ قانون ساماندهی مشاغل خانگی، برپایی و برگزاری بازارچه‌های مشاغل خانگی یکی از وظایف شهرداری است و در شهرداری این مسئولیت به سازمان ساماندهی مشاغل شهری محول شده است تا ظرفیت‌های مختلف را بررسی و به برپایی بازارچه‌های خدمت اقدام کند.

وی با بیان اینکه بحث تأمین فضا و آموزش و مشاوره در خصوص این شغل از وظایف شهرداری است، تصریح کرد: در خصوص فضا بر اساس قانون، شهرداری‌ها موظف هستند بازارچه‌هایی را برای عرضه و فروش محیا سازند، البته تاکنون شهرداری شهر یزد، ظرفیت‌هایی را در این حوزه از جمله بازارچه‌های خدمت ایجاد کرده است، همچنین یک سری معابر شهری و گذرهایی که امکان برگزاری بازارچه‌ها است از جمله پارک شادی، گذر فرهنگ و هنر به‌کار گرفته شده است.

خامسی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد طرح جامع و اقدامات لازم در خصوص بازارچه‌های خدمت، بیش از پیش شاهد رونق مشاغل خانگی باشیم.

کد خبر 617111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.