مشکل کمبود دارو به سرعت رفع شود/ کمبود ۴۰ روزه دارو در بازار

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود ۴۰ روزه دارو در داروخانه‌های کشور گفت: مسئولان باید موضوع کمبود دارو را پیش بینی کنند که گاهی اوقات حتی به اقلام بسیار پیش پا افتاده مانند شربت اکسپکتورانت و قرص استامینوفن نیز سرایت و آنها را با کمبود روبه‌رو می‌کند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کمبود دارو اظهار کرد: همانگونه که رئیس جمهوری نیز به این موضوع واکنش نشان داد، نزدیک به ۴۰ روز است که نمایندگان مجلس به شکل خاص پیگیر کمبود دارو هستند البته پیش از آن نیز به شکل جدی به دنبال رفع مشکلات تأمین دارو بودیم.

وی با اشاره به تذکر نمایندگان به وزیر بهداشت و معاونان وی برای رفع این کمبود افزود: نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که به ویژه در زمینه تأمین داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک با وجود مواد اولیه پیش‌بینی لازم انجام نشده و محصولات مورد نیاز تولید نشده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه چند روز قبل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر گفت: در آنجا تذکرات و تأکیدات لازم مطرح شد که مسئولان باید موضوع کمبود دارو را پیش بینی کنند که گاهی اوقات حتی به اقلام بسیار پیش پا افتاده مانند شربت اکسپکتورانت و قرص استامینوفن نیز با کمبود روبه‌رو می‌کند.

وی از قول مسئولان وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس برای پیگیری این موضوع خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دارو با سلامت مردم سر و کار دارد نباید مسئله به تعویق بیفتد یا با اهمال و تأخیر روبه‌رو شود بلکه باید به سرعت این مشکل برطرف شود.

کد خبر 617103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.