قاسمی: در ۴ سال می‌توانیم ۴ میلیون خانه بسازیم

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: امروز موضوع مسکن در کشور با یک شرایط بحرانی مواجه است، به گونه‌ای‌ که در بعضی از شهرها، بیش از ٧٠درصد سبد درآمد خانوارها به مسکن اختصاص داده شده و این نشان می‌دهد که شرایط خوبی نداریم و باید در حوزه مسکن یک جهش جدی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رستم قاسمی با بیان اینکه ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال شدنی است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یک‌ونیم میلیون واحد اکنون در دست اقدام داریم و تا پایان سال به دو میلیون واحد می‌رسد.

وی اضافه کرد: امروز موضوع مسکن در کشور با یک شرایط بحرانی مواجه است، به گونه‌ای که در بعضی از شهرها بیش از ٧٠ درصد سبد درآمد خانوارها به مسکن اختصاص داده شده و این نشان می‌دهد که شرایط خوبی نداریم و باید در حوزه مسکن یک جهش جدی اتفاق بیفتد.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور به ویژه طی هشت سال گذشته، خاطرنشان کرد: کار بزرگی در دولت نهم و دهم با ساخت و دو میلیون و ٢٠٠ هزار واحد مسکن مهر آغاز شد اما همچنان ٢٢٠ هزار واحد آن باقی مانده که بنا داریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از آن‌ها را تحویل دهیم.

قاسمی گفت: در بخش راه نیز تلاش می‌شود که تا پایان سال، آزادراه شیراز-اصفهان در ۶ قطعه زیر بار ترافیکی برود و برای ادامه آن نیز با وزارت دفاع قرارداد بسته‌ایم.

کد خبر 617079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.