۳۰ پروژه عمرانی در بافت تاریخی شهر در حال انجام است

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه ۳۰ پروژه عمرانی در بافت تاریخی شهر در حال انجام است، گفت: فاز نخست خیابان شهید نقیب‌زاده واقع در این بافت، تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وضعیت منطقه بافت تاریخی یزد در اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی مطلوب است و یکی از دوران خوب این منطقه را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ عنوان پروژه در این منطقه در حال انجام است، افزود: ساماندهی خیابان شهید نقیب‌زاده با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال شامل آزادسازی و تملک در حال اجرا است و امیدواریم که فاز نخست این گذر تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: عملیات بوستان شاه ابوالقاسم این منطقه که قول احداث آن به ساکنان داده شده بود، انجام شده است و مهرماه سال جاری افتتاح شد. بازپیرایی این بوستان را انجام دادیم و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

نقوی با بیان اینکه در این بوستان زمین چمن مصنوعی ایجاد شده است، ادامه داد: بهره‌برداری از این زمین به صورت کامل به هیئت امنا تحویل داده شده است و شهروندان از آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: کف‌سازی و بدنه‌سازی بخشی از شاه ابوالقاسم، زیرسازی، جدول‌گذاری و روکش آسفالت معابر منطقه از جمله پروژه‌هایی است که آغاز به کار کرده و عملیات اجرایی آن مطابق برنامه در حال انجام است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: بوستان آخوند کرباسی واقع در خیابان حضرت مهدی (عج) نیز بازپیرایی شده است و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

نقوی افزود: بازپیرایی این بوستان علاوه بر اینکه ظاهر بسیار خوبی به خیابان حضرت مهدی (عج) در بافت تاریخی یزد بخشیده، زمینه رفع مشکلات و آسیب‌های پیشین را نیز به وجود آورده است.

کد خبر 617048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.