نیاز به تصمیمات جدی احساس می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با بیان اینکه در حوزه فرهنگ نیاز به تغییر ریل‌گذاری نگرش و فرهنگ حاکم بر اداره حوزه فرهنگ داریم، گفت: برای احیای حوزه فرهنگ و رفع مشکلات موجود نیاز به تصمیمات جدی احساس می‌شود.

 به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، در ادامه سفرهای استانی خود به شهرستان‌های غرب استان مازندران در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد با اشاره به بازدید خود از پروژه نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی هنری رامسر، اظهار کرد: نهایت تلاش خود را می‌کنیم این پروژه به زودی با همراهی و مساعدت وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعیین تکلیف شود تا با بهره‌برداری آن فضای مناسبی برای فعالیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر غرب استان مازندران فراهم شود.

وی با بیان اینکه در یک روند فرسایشی در بخش هزینه‌های حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفته‌ایم، افزود: باید در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری بهینه انجام شود تا شاهد جوشش اهالی فرهنگ و هنر برای خلق آثار فاخر باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در ایام کرونا دو سال مدارس و فضاهای آموزشی تعطیل بوده و به جهت فاصله دانش‌آموزان با فضای آموزشی و ارتباط بیش از پیش با فضای مجازی شاهد آسیب‌های فراوانی در این حوزه هستیم از سوی دیگر در حال حاضر طبق آخرین پیمایش بنیاد بازی‌های رایانه‌ای حدود ۳۵ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای با متوسط  ۲۲ سال فعال هستند که این افراد روزانه بیش از یک ساعت و نیم وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند به طوری که ذهن این نوجوانان و جوانان امروزه دچار چالش حقیقت و مجاز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند، افزود: مشکلات خبرنگاران در قالب لایحه جامع روزنامه‌نگاری مرتفع خواهد شد و امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، مباحث مربوط به امنیت شغلی اهالی رسانه مرتفع شود.

اسماعیلی اضافه کرد: لایحه جامع روزنامه‌نگاری را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسانده‌ایم و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه‌نگاری و رفع تمام موانع و مشکلات پیش روی اهالی رسانه باشیم.

کد خبر 617041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.