شهرداری به تنهایی قادر به اجرای طرح ایمنی شهر نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری به تنهایی قادر به اجرای طرح ایمنی شهر نیست، لذا باید بسیاری از دستگاه‌ها همچون راه و شهرسازی، استانداری و شرکت برق در کنار شهرداری قرار گیرند تا این طرح به خوبی اجرا شود.

سیدمحمدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه مسئولان همچنان آبخیزداری شهری را جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: اگر خورهای سطح شهر تا لبه پر شود، هنگام بارندگی بخش عمده‌ای از شهر به زیر آب می‌رود. چند سال پیش آب خور سرریز شد، محله زیبا شهر را آب برد و فرودگاه بندرعباس به زیر آب رفت. این حادثه می‌توانست تلفات جانی داشته باشد. اینها مواردی است که ما برای آن چاره‌ای نیندیشیده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه این کلان‌شهر دچار بحران تجهیزات و ماشین‌آلات است، اضافه کرد: تاکید شده است که با توجه به کم بودن اعتبارات شهرداری، اولویت پرداخت حقوق کارکنان است، اما اگر همزمان با پرداخت حقوق، مکانی همچون بازار بزرگ شهر دچار آتش‌سوزی شود، باید چه کار کنیم؟ آیا می‌توانیم بگوییم حقوق دادیم و نتوانستیم مخزن تهیه کنیم؟، به همین جهت معتقدم این موارد باید نظام‌مند شود.

وی ادامه داد: آتش‌نشانی این شهر از زمان تأسیس علاوه بر محدوده شهری، به تمام محدوده اطراف شهر نیز خدمات داده است. افرادی که در صنایع کار می‌کنند و محل زندگی آن‌ها در شهر واقع شده است، جدا از سهم مشارکت اجتماعی باید به ایمنی شهر بندرعباس نیز کمک کنند، اما تا حدودی این کار انجام نشده است که برای رفع این مشکل، اگر در حوزه املاک تملیکی ماشین‌آلاتی وجود دارد در اختیار شهرداری قرار گیرد.

موسوی تصریح کرد: این موضوع در جلسه هیئت وزیران مطرح شد، اما مجلس آن را رد کرد زیرا تاکید شد شیوه فروش این اموال دولتی متفاوت است، در واقع نباید رانت ایجاد شود، اما تقاضای ما این بود که نقاط خطرپذیر همچون بندرعباس که بحران زلزله دارد باید با ماشین‌آلات مختلف تجهیز شود تا در مواقع بحران دچار کمبود نباشد.

وی تصریح کرد: موضوع ایمن‌سازی شهری یا پالایش شهری را آغاز کردیم و با اصناف و ستاد بحران استان در حال مذاکره هستیم. به دنبال اجرای طرح پدافند شهری بندرعباس در حوزه ایمنی هستیم. اقامتگاه‌های اضطراری خارج از شهر نیز جانمایی شده است چون باید مراکزی در بیرون شهر داشته باشیم که در صورت بروز اتفاق یک‌سوم جمعیت شهر را آنجا اسکان دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: شهرداری به تنهایی قادر به اجرای طرح ایمنی شهر نیست، باید بسیاری از دستگاه‌ها همچون راه و شهرسازی، استانداری و شرکت برق در کنار شهرداری باشند تا این طرح به خوبی اجرا شود.

کد خبر 617025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.