هوشمندسازی معابر شهری اراک تا پایان سال

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: شهرداری از ابتدای سال پروژه‌های زیادی در حوزه‌های ترافیکی انجام داده و تاکنون ۶۰ دوربین نظارتی، پایش تصویری و ثبت تخلف خریداری کرده است که تا پایان سال در سطح شهر نصب می‌شود.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون در ۱۳ نقطه شهر اراک اصلاح هندسی معابر انجام شده است و در ادامه این عملیات تا پایان سال، اصلاح هندسی شش نقطه دیگر از شهر نیز انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به لزوم آشکارسازی و گسترش فرهنگ ترافیک شهری از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳۱۶ کیلومتر از معابر شهری خط کشی محوری شده و در حدود ۴۰۰۰ هزار مترمربع بلوک عابر پیاده و سرعت‌کاه در خیابان‌های شهر انجام شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: سه اکیپ فعال در نگهداشت معابر شهر از ابتدای سال تاکنون، ۲۱۰۰ مورد علائم ترافیکی را در سطح شهر نصب کرده که شامل تابلوهای انتظامی، اخباری و استوانه است.

مرادی ادامه داد: به همت نیروهای معاونت حمل‌ونقل شهرداری از یک ماه پیش تاکنون، بالغ بر ۳۱۰۰ متر به مسیرهای دوچرخه‌سواری سطح شهر افزوده شده است.

وی با اشاره به آرام‌سازی چهار نقطه حادثه‌خیز شهر و نصب علائم و سرعت‌کاه در این نقاط، تصریح کرد: هوشمندسازی معابر از نیازهای مهم شهر است که طی سال‌های اخیر به آن بی‌توجهی شده بود، اما شورای اسلامی شهر اراک امسال اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در بودجه شهرداری برای تحقق این مهم در نظر گرفته که با هزینه‌کرد آن، تاکنون ۶۰ دوربین نظارتی، پایش تصویری و ثبت تخلف خریداری شده است و تا پایان سال در سطح شهر نصب می‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: شهرداری از ابتدای سال تاکنون پروژه‌های زیادی در حوزه‌های ترافیکی انجام داده است.

کد خبر 617019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.