اطلاعات املاک بنیاد شهید ساماندهی می‌شود

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر از طراحی، راه‌اندازی و استقرار کامل سامانه جامع فدک شامل اطلاعات کامل مربوط به املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌های تابعه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن فرج‌الهی درباره هدف طراحی سامانه جامع فدک، اظهار کرد: سامانه جامع فدک با دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ثبت و ضبط اطلاعات املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌های تابعه طراحی شد و با استفاده از این سامانه امکان مدیریت صحیح دارایی‌های بنیاد و اخذ گزارش‌های مدیریتی فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر افزود: اطلاعات ناقصی که از گذشته به صورت پراکنده و جزیره‌ای ثبت شده بود در این سامانه متمرکز شد و اطلاعات ناقص پالایش، تکمیل و رفع نقص شد. حتی سیستم «جی آی اس» سیستم الکترونیک کسب اطلاعات جغرافیایی املاک، روی این سامانه پیش‌بینی شده است و گزارش‌های متنوعی به صورت هوشمند در لایه‌های تخصصی متعدد از این سامانه قابل دریافت است. همچنین اطلاعات و هر فعالیتی که روی املاک انجام می‌شود به صورت روزانه در سامانه ثبت و بارگذاری و قابل مشاهده بوده و همان روز با مکاتبه در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دسترسی‌های مختلفی برای این سامانه ایجاد شده است، گفت: در واحدهای مختلف بنیاد دسترسی لازم ایجاد شده است، به عنوان مثال مدیران بنیاد استان‌ها به اطلاعات املاک بنیاد استان می‌توانند دسترسی داشته باشند و به صورت مستقیم اطلاعات را مشاهده کنند. در گذشته اطلاعات دقیق و متقنی از املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور وجود نداشت، اما هم‌اکنون با ضریب خطای اندک اطلاعات املاک قابل ارائه است.

فرج‌الهی درباره تصویب آئین‌نامه مصالحه با اشخاص حقیقی نیز تصریح کرد: سازمان اموال و املاک کوثر در طول ۴۰ سال گذشته آئین‌نامه‌های پراکنده‌ای را درمورد مصالحه با متصرفین داشته که بخشی از املاک و زمین‌ها به صورت شهرک‌های مسکونی در اختیار برخی افراد قرار گرفته است که بسیاری از متصرفان نیز از جامعه ایثارگری هستند.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر افزود: در سنوات گذشته آئین‌نامه‌ها در این زمینه به صورت پراکنده و تقریباً به صورت سلیقه‌ای در این موارد اجرا می‌شد اما از ابتدای سال جاری با دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، کار علمی و هوشمندی انجام گرفت و سامانه مربوطه با استفاده از اطلاعات و مختصات افراد، رقم دقیق قابل پرداخت برای مصالحه را مشخص می‌کند.

وی افزود: محاسبات به صورت کاملاً هوشمند است و این باعث می‌شود که از اعمال سلیقه جلوگیری شود در نتیجه با یک رویه مشخص و علمی مواجه هستیم. سابق بر این مبنایی وجود نداشت، اما این سیستم هم اکنون به صورت علمی، هوشمند و با دقت و سرعت بالا عمل می‌کند.

کد خبر 617011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.