اجرای دیوارنگاره با موضوع «بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها» در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان هنر دیوارنگاره را دیالوگی ماندگار در انتقال بسیاری از مفاهیم به شهروندان دانست و گفت: دیوارنگاره مزین به بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان اثری جذاب و ماندگار در منطقه ۹ نقش می‌بندد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: نقش بستن دیوارنگاره روی دیوارهای شهر به عنوان بخشی از نماهای شهری، در ایجاد آرامش بصری و تبدیل فضاهای بی‌اثر شهری به منظری زیبا و تأثیرگذار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: هنر دیوارنگاره مذهبی در معنای هنر شیعی با محوریت ائمه معصومان با قدمتی چند صد ساله، از مهم‌ترین گونه‌های دیوارنگاری ایرانی است که دوران اوج و شکوفایی خود را در دوران قاجار سپری کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: دیوارنگاره‌های مذهبی به دلیل ارزش فراوانی که از نظر اعتقادی و دینی برای عموم مردم دارد، در راستای اهداف مفهومی و تربیتی همواره باید مورد توجه و پایش قرار گیرد.

وی هنر دیوارنگاره را دیالوگی ماندگار در انتقال بسیاری از مفاهیم به شهروندان دانست و تصریح کرد: دیوار نگاره مزین به بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها، در اقدامی مشترک با سپاه ناحیه امام رضا (ع)، به عنوان اثری جذاب و ماندگار در منطقه ۹ نقش می‌بندد.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار این منطقه قرار دارد که بعد از بازسازی دیوار، زیرسازی و اجرا می‌شود، تاکید کرد: دیوارنگاره‌ها علاوه بر زیباسازی و آراستگی نقش مهمی در رساندن پیام‌های شهروندی، مذهبی و اخلاقی به شهروندان ایفا می‌کند.

کد خبر 617004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.