شهروندان یزدی از وجود زندانیان غیربومی در زندان این شهر ناراضی هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به گلایه شهروندان این کلان‌شهر نسبت به وجود زندانیان غیربومی در زندان‌های یزد، گفت: با تأمین اعتبار لازم، می‌توان زمینه انتقال زندانیان غیربومی به محل سکونت و زادگاهشان را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدناصر حیدری امروز _شنبه چهاردهم آبان‌ماه_ در نشست شورای اسلامی شهر یزد با جمعی از مسئولان استان با اشاره به مصوبه شورا جهت تملک املاک در مسیر در بلوار آیت‌الله ابوترابی، اظهار کرد: با توجه به سهولت شهروندان جهت تردد از این بلوار، تملک و آزادسازی املاک در این مسیر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون پلاک‌های زیادی در بلوار آیت‌الله ابوترابی تملک و آزادسازی شده و ادامه توافقات برای سایر تملکات به‌ویژه در موضوع زمین‌های موقفه رشتی در حال انجام است تا آزادسازی‌های این بلوار تکمیل شود و جهت سهولت در تردد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به دومین مصوبه شورا در زمینه لایحه انتقال زندانیان غیربومی به حوزه محل سکونت و موافقت شورا با این مصوبه، گفت: با تأمین اعتبار لازم، می‌توان زمینه انتقال زندانیان غیربومی به محل سکونت و زادگاهشان را فراهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه بخشی عمده‌ای از زندانیان استان از دیگر مناطق هستند، خاطرنشان کرد: یکی از نارضایتی‌های شهروندان و دستگاه‌های دولتی، وجود زندانیان غیربومی در زندان‌های یزد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری ادامه داد: در سفر ریاست قوه قضائیه این بحث مطرح شد که اگر زندانی از شهر دیگر به یزد مهاجرت کرده  و در این شهر به دلیل ارتکاب جرم زندانی شده است، به زندان محل سکونت خود منتقل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه انتقال زندانیان مبلغ قابل توجهی است،  از سوی دستگاه قضائی یزد از شهرداری و شورا درخواست شد که بخشی از هزینه‌های انتقال زندانی را برعهده بگیرد، این درخواست در کمیسیون بودجه مطرح و بعد از بررسی در صحن شورا برای تصویب ارائه می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در صحن علنی شورا گفت: همچنین با توجه به اینکه در سیل گذشته یکی از نقاط ضعف شهرداری نبود تجهیزات کافی از جمله دستگاه بیل بکهو بود، اعضای شورای اسلامی با خرید دو دستگاه بیل بکهو در فاز اول، برای مدیریت بحران شهرداری در حوزه خدمات شهری شهرداری موافقت کردند.

کد خبر 616990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.