در مراسم چهلم شیرین علیزاده در باغ رضوان چه گذشت؟

درگیری‌هایی که به بهانه برگزاری مراسم چلهم شیرین علیزاده روز گذشته در باغ رضوان اصفهان شکل گرفت، ‌ با تخریب اموال عمومی و آسیب زدن به معابر در این آرامستان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدود ۴۷ روز از آغاز اعتراضاتی که به آشوب‌های خیابانی تبدیل شد، می‌گذرد. در این مدت معترضان واقعی، اعتراضاتشان را با تجمعات آرام و از طریق رسانه‌ها بیان کردند اما اغتشاشگران، هر بار گوشه‌ای از شهر و خیابان را به محل نزاع‌های خشن و تقابل مردم با مردم تبدیل کردند.

آرامستان باغ رضوان اصفهان نیز از این اغتشاشات بی نصیب نماند و برگزاری مراسم چهلم شیرین علیزاده که یکی از کشته شدگان اخیر بود، فضای باغ رضوان اصفهان را ملتهب کرد.

به گفته شاهدان عینی از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته به شکل محدود، تجمعاتی در باغ رضوان و به ویژه قطعه ۵۴ که محل دفن خانم علیزاده است، برگزار شد، از ساعت ۱۳ تعداد حاضران در این تجمع به حدود ۵۰ نفر رسید که با سردادن شعارهای متداول در اغتشاشات این روزها، افراد حاضر در آرامستان را به پیوستن به تجمع دعوت کردند.

پیوستن اطرافیان مرحومه به معترضان، این فضا را ملتهب‌تر کرد و حدود ساعت سه بعدازظهر جمعه، جمعیت اغتشاشگران باغ رضوان گسترده‌تر شد. عده‌ای تلاش کردند با بستن راه‌های دسترسی به بخش‌های مختلف آرامستان مانع از ورود نیروهای امنیتی شوند و برای این منظور، صندلی‌ها و دیگر وسایل و اموال مردم را برای بستن راه به کار گرفتند.

جمعیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره اغتشاشگران نیمکت‌های باغ رضوان را کندند، گلدان‌ها و قاب‌ها را از سر مزارها برداشتند. جلسات فاتحه، هفته و چهلم سایر عزاداران به توصیه نیروهای انتظامی تعطیل شد. با پراکنده شدن جمعیت و حرکت مردم به سمت خروجی باغ رضوان از حجم شعارها و تخریب‌ها نیز کاسته شد.

به گفته شاهدان عینی اکنون وضعیت باغ رضوان آرام است البته آثاری از تخریب اموال عمومی و آسیب به معابر در آن به چشم می‌خورد اما درگیری پایان یافته است.

از کشته یا مجروح شدن احتمالی افراد گزارشی ارسال نشده و تحرکات دیروز، آسیب جانی نداشته است.

باغ رضوان اصفهان از سال ۱۳۶۸ محل دفن اموات شهرستان اصفهان است. محلی برای یاد گذشتگان، توجه و تنبه که شب‌ها و روزهای جمعه تعداد زیادی از مردم را به آنجا می‌کشاند.

کشاندن اغتشاشات غیرقانونی به چنین مکان‌هایی در واقع محدودتر کردن حریم‌های امن شهری برای مردمی است که هر چند نسبت به نابسامانی‌ها معترض هستند، اما اغتشاش و خشونت را بر نمی‌تابند و هر اصلاحی را ذیل قانون و پرچم جمهوری اسلامی ایران و با مسالمت و به دور از دشمنی و کینه‌توزی طلب می‌کنند.

کد خبر 616983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.