۱.۵ ثانیه، زمان موردنیاز برای انجام اقدام پیشگیرانه از تصادف است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: زمان متوسط مورد نیاز برای تشخیص وقوع تصادف، تصمیم‌گیری برای اجتناب از آن و نیز اجرای اقدام پیشگیرانه از سوی راننده، حدود ۱.۵ ثانیه است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اصول بسیار مهم در رانندگی، آداب حق تقدم است که رعایت آن از سوی رانندگان، می‌تواند از بسیاری مشاجرات رایج در رانندگی و تصادفات جزئی یا خطرناک جلوگیری کند.

وی افزود: آداب حق تقدم، به این معنا است که شرایط موجود را بسنجیم و چنانچه حق عبور با دیگران (وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری یا عابران پیاده) است، به حقوق آنها احترام بگذاریم و اجازه دهیم از مسیر موردنظر عبور کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: رعایت حق تقدم در رانندگی به معنی اجازه دادن به دیگران برای استفاده از حق خود است؛ از این رو، رعایت حق تقدم نه تنها یک رفتار شهروندگرایانه محسوب می‌شود، بلکه وظیفه‌ای است که همه رانندگان باید آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه زمان متوسط مورد نیاز برای تشخیص وقوع تصادف، تصمیم‌گیری برای اجتناب از آن و نیز اجرای اقدام پیشگیرانه از سوی راننده، حدود ۱.۵ ثانیه است، خاطرنشان کرد: طبق قانون، چنانچه راننده‌ای در خیابان یا تقاطعی که وسایل نقلیه در دو طرف حرکت می‌کنند، قصد گردش به چپ داشته باشد، باید بداند که حق تقدم عبور با وسیله نقلیه‌ای است که در مسیر مستقیم و به صورت مجاز عبور می‌کند.

کد خبر 616896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.