راهنمای شهری دیجیتال اشتوتگارت در خدمت شهروندان

شهرداری اشتوتگارت سیستم جدید راهنمای شهری را ایجاد کرده است که علاوه بر انرژی از ال‌ای‌دی‌ها و انرژی سبز، دارای ویژگی‌های جالبی برای کمک به جهت‌یابی نابینایان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر اشتوتگارت آلمان از سیستم دیجیتال راهنمای عابر پیاده خود رونمایی کرده که از چندین علامت LED هوشمند تشکیل شده است. طراحی ویژه به تابلوها اجازه می‌دهد تا ۳۶۰ درجه بچرخند و همیشه شهروندان و بازدیدکنندگان را به هیجان‌انگیزترین مکان‌های دیدنی شهر هدایت کنند.

به گفته مقامات محلی، این طرح نوآورانه برای اولین بار در جهان ایجاد شده و از همکاری مهندسی برق و جریان دیجیتالی اطلاعات تبدیل شده به زیرساخت فیزیکی، متولد شده است.

تابلوها از چندین پنل LED مستقر روی یک محور ساخته شده‌اند و می‌توانند ۳۶۰ درجه بچرخند و از شکل فلش خود استفاده کنند. علاوه بر این، آن‌ها جریان عابر پیاده را با اطلاعات مربوط به رویدادهای مهم یا محبوب در شهر و با استفاده از GPS هدایت می‌کنند؛ چه کنسرت جاز باشد و چه بازدید از نمایشگاه موزه، تابلوهای هوشمند قرار است همیشه به‌روز باشد.

راهنمای شهری دیجیتال اشتوتگارت در خدمت شهروندان

علاوه بر این، آنها همچنین کدهای QR را نمایش می‌دهند که افراد را به اطلاعات بیشتر در مورد رویدادها و حتی به وب‌سایت‌های فروش بلیت راهنمایی می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ای از سوی مقامات شهر، هدف از راهنمای دیجیتال، ترکیب مفاهیم سنتی با آخرین نوآوری‌های دیجیتال و بهره از قدرت اینترنت در خیابان‌ها است. همچنین این پست‌های حامل علائم، برای گسترش دسترسی به اینترنت عمومی شهر WiFi را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، آنها با اپلیکیشن‌هایی برای نابینایان و همچنین سطوح لمسی ادغام می‌شوند که می‌تواند به افراد دارای معلولیت کمک کند تا در مسیرها بهتر حرکت کنند. اطلاعات سیستم راهنمای دیجیتالی عابر پیاده با یک برنامه کاربردی برای نابینایان در اشتوتگارت، از طریق اعلان نوتیفیکیشن یکپارچه خواهد شد. این تابلوها به دلیل تأمین انرژی از ال‌ای‌دی‌ها و انرژی سبز و با حالت صرفه‌جویی انرژی در شب، بسیار کارآمد خواهد بود.

راهنمای شهری دیجیتال اشتوتگارت در خدمت شهروندان

کد خبر 616891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.