اتاق فکر دشمن روزانه در حال رصد مسائل کشور است/ ادامه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران اخیر

دستگیری عوامل گروهک تروریستی منافقان در شیراز، ادامه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران اخیر، رصد مسائل کشور توسط اتاق فکر دشمن و شایعه فوت یا تجاوز درباره آرمیتا عباسی را در بسته خبری حقوقی و قضائی ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست با اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده‌های مطروحه در دیوان عدالت اداری پیرامون انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: مدیرکل دفتر مجلس قوه قضائیه مأموریت دارد با همکاری رئیس دیوان عدالت اداری و اعضای کمیسیون شوراهای مجلس، ظرف یک تا دو ماه آینده رسیدگی به پرونده‌های ناظر بر انتخابات مزبور را به اتمام برسانند.

وی با اشاره به آثار و فوایدی که این نشست‌ها و جلسات دارد، افزود: اگر نتوانیم در نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی، یکدیگر را نقد کنیم و به طرح مشکلات بپردازیم، پس کجا باید این کار را کنیم؟ ما در قوه قضائیه از ضعف‌ها و کمبودهایی رنج می‌بریم و چه افرادی بهتر از نمایندگان مردم که در جریان این کمبودها و گرفتاری‌ها قرار بگیرند و برای رفع آن‌ها به ما کمک کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تبیین و تشریح برخی از مسائل مهم و اولویت‌دار کشور و اعتماد مردم به نظام و مسئولان، گفت: لازم است بررسی کنیم که تاکنون چه مسائلی به اعتماد مردم نسبت به نظام و سرمایه اجتماعی خدشه وارد کرده و درصدد جبران برآییم و از سایر مسائل که می‌تواند به این اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی لطمه وارد کند، پرهیز و اجتناب کنیم.

وی امید مردم به ویژه جوانان به آینده را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و تصریح کرد: جوان هم‌وطن ما می‌خواهد بداند چشم‌انداز آینده‌اش چیست؟ لذا ما نیز باید بررسی کنیم که چه مواردی به تقویت امید جوانان نسبت به آینده کمک می‌کند و آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه تحقق و تقویت عدالت اجتماعی از جمله مواردی است که به افزایش اعتماد عمومی و امید به آینده می‌انجامد، خاطرنشان کرد: با عدالت اجتماعی مدنظر که معتقد به آن هستیم، فاصله داریم و باید توجه کنیم که هر مقدار در ارتقا مقوله عدالت اجتماعی تأخیر به عمل آوریم به همان نسبت در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

سه نفر از عوامل گروهک تروریستی منافقان در شیراز دستگیر شدند

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی‌جمعه، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: سه نفر از عوامل گروه تروریستی منافقین در شیراز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دستگیر شدگان منحصر به استان فارس نبود و تاکنون فعالیت‌های متعددی را در سراسر کشور داشته‌اند، افزود: دستگیر شدگان نقش طراحی و هدایت پروژه‌های تبلیغی به نفع گروهک تروریستی منافقان و سرکرده جنایت‌کار این گروهک بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: این گروه فعال تروریستی اخیراً در حال طراحی عملیات تخریبی بودند که با رصد اطلاعاتی مشترک سازمان اطلاعات سپاه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و همکاری پلیس اطلاعات و شناسایی و با اقدام عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه و دستور مقام قضائی دستگیری شدند.

این مقام ارشد قضائی استان فارس با بیان اینکه از این گروه تروریستی مقادیری مواد منفجره آتش‌زا کشف شده است، خاطرنشان کرد: برخورد با این عوامل و مرتبطان قاطع و بازدارنده خواهد بود.

ادامه رسیدگی به اتهامات اغتشاش‌گران اخیر / بررسی پرونده یکی دیگر از متهمان

دادگاه رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر به ریاست قاضی افشاری برگزار شد و در این جلسه به پرونده ماهان صدرات مدنی که در اغتشاشات شهر تهران شرکت کرده بود، رسیدگی شد.

بر اساس کیفرخواست صادر شده در این جلسه دادگاه ماهان صدرات مدنی فرزند کاظم فاقد سابقه کیفری و ساکن تهران جزو افرادی بوده که در تاریخ بیستم مهر ۱۴۰۱ در اغتشاشات شهر تهران شرکت کرده و مرتکب جرایمی شده است.

وی متهم به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی است.

بر اساس فیلم و تصاویر دوربین‌های مداربسته، متهم در محل اغتشاشات اقدام به آتش زدن موتور سیکلت و مسدود کردن خیابان کرده و متهم ماهان صدرات مدنی با شاکی خصوصی درگیر و او را با چاقو مجروح کرده است.

اتاق فکر دشمن روزانه در حال رصد مسائل کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در همایش جهاد تبیین در دستگاه قضا، گفت: امروز کشور در شرایط متفاوتی در چهار دهه اخیر قرار دارد، از یک سو با فشار دشمن در حوزه‌های مختلف و از سوی دیگر با مشکلات معیشتی در داخل کشور مواجه هستیم؛ بنابراین اتاق فکر دشمن روزانه در رصد مسائل مختلف هستند تا ببیند که از کدام نقطه می‌تواند به کشور ضربه وارد کند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب بر اساس بیانیه تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله) مسئولیت سنگینی بر دوش کارگزاران نظام از جمله مسئولان قضائی قرار دارد.

معاون اول قوه قضائیه ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی شیراز تصریح کرد: از سربازان امام زمان (عج) قدردانی می‌کنم که توانستند متهم دوم و نفرات دیگر این حادثه تروریستی را دستگیر کنند. نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج چشم بصیرت نظام و انقلاب هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد عدالت، آرامش، امنیت برای مردم و مبارزه با فساد در دستور کار قوه قضائیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه نقش بسیج در این برهه از زمان چیست؟ بسیج قوه قضائیه در دستگاه قضا چه مسئولیتی دارد؟ قوه قضائیه در این زمان بسیار حساس چه اقدامی می‌تواند انجام دهد؟ گفت: مردم یک قوه قضائیه اجتماعی، مردمی، متین و البته جهادی با نوع کار جهادی را انتظار دارند و نسبت به این مطالبه به حق مردم باید توسط قوه قضائیه جامع عمل پوشانده شود.

شایعه فوت یا تجاوز درباره آرمیتا عباسی صحت ندارد

طی روزهای گذشته در فضای مجازی ادعاهایی در رابطه با دختری به نام آرمیتا عباسی منتشر شد مبنی بر اینکه بعد از یک هفته بازداشت، به بیمارستانی در کرج منتقل شده و در بیمارستان مشخص شده که وی مورد تجاوز قرار گرفته است.

در همین راستا حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، اظهار کرد: با توجه به گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو نفر در شهرستان ساوجبلاغ دستگیر شدند که در اقاریر خود اعلام کردند فردی که به عنوان سرشبکه این دو نفر را برای انتشار فراخوان‌ها و مطالب در فضای مجازی هدایت و تغذیه می‌کرده است، خانمی به نام آرمیتا عباسی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص ادعاها پیرامون آرمیتا عباسی، گفت: شایعات منتشر شده درباره فوت یا تجاوز به این فرد از اساس کذب است و صحت ندارد، پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که این خانم از گذشته دارای مشکلات گوارشی مربوط به بیماری هموروئید بوده و در معاینات انجام شده مشخص شد که در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و کمتر از ۲۴ ساعت از بیمارستان ترخیص شد. به محض مرخص شدن، دستوراتی مبنی بر انجام معاینات تکمیلی برای این فرد صادر شد تا در ادامه مشکلی برای سلامتی وی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه صفحه مجازی این فرد در فضای مجازی اقدام به انتشار فراخوان برای اغتشاش می‌کرده است، افزود: این افراد قصد داشتند تا با استفاده از کوکتل مولوتوف به پایگاه‌های بسیج، کانکس‌های انتظامی و کلانتری‌های این منطقه حمله و اقدام به آشوب کنند.

کد خبر 616876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.