هوشمندسازی شهر در گرو مشارکت بخش خصوصی است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: همکاری بخش خصوصی با شهرداری‌ها در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری، راهکار اصلی توسعه و تحقق زیرساخت‌های شهر هوشمند است.

عباس بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه با رشد تصاعدی فناوری و حرکت به سمت شهرهای هوشمند، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه هوشمندسازی شهر هستیم.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان متولیان اصلی شهر، عزم جدی برای اجرای زیرساخت‌های شهر هوشمند دارند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: نظام مدیریت شهری نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است و دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی مدیریت صحیحی بر شهر داشت.

بیگی اضافه کرد: در عصری که فناوری در تمام امور زندگی شهروندان و شهر نهادینه شده است، باید به سمت هوشمندسازی پیش رفت. هوشمندسازی علاوه بر اینکه خواسته شهروندان است به افزایش درآمدهای پایدار و تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت و گوشی‌های هوشمند بین شهروندان رشد زیادی داشته و همین موضوع انتظارات بحق شهروندان در توسعه خدمات الکترونیک را افزایش داده است که نیازمند نوآوری در لایه‌های عملیاتی، ارائه خدمات به شهروندان، توسعه لایه‌های راهبردی و سیاست‌گذاری در راستای ایجاد بستر توسعه شهر هوشمند هستند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی اصلی‌ترین و نخستین مؤلفه در ایجاد شهر هوشمند است، گفت: شهرداری‌ها مجوزهای لازم برای ارائه سرویس‌های مختلف در بستر زیرساخت‌های ارتباطی را ندارند و همکاری بخش خصوصی با شهرداری‌ها به عنوان متولیان اصلی شهر در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری، راهکار اصلی در توسعه و تحقق زیرساخت‌های شهر هوشمند است.

بیگی افزود: آمادگی همه‌جانبه مدیریت شهری جهت مشارکت با بخش خصوصی در راستای هوشمندسازی زیرساخت‌های شهری اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 616853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.