۱۳ آبان روز تجلی فریادهای ملت ایران علیه ظلم و استکبار است

امام جمعه بهاباد ضمن تشکر از حضور حماسی مردم ولایتمدار این شهرستان در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی و یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: سیزدهم آبان روز تجلی فریادهای ملت ایران علیه ظلم و استکبار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی‌بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بهاباد ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی، انجام دادن واجبات، ترک محرمات و گناهان به رویداد مهم سیزدهم آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره و اظهار کرد: سیزدهم آبان برگ زرینی در دفتر تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: سیزدهم آبان‌ماه متعلق به دانش‌آموزانی است که آینده‌سازان این کشور هستند، دانش‌آموزانی همانند حسین فهمیده که با وجود سن کم خود الگوی یک ملت شدند.

امام جمعه بهاباد خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب، نظام اسلامی و عوامل داخلی آن بدانند که هیچگاه با این حوادث خللی در عزم، اراده و ایمان مردم ایجاد نمی‌شود. زمانی هیچ ابزار و تجهیزاتی نداشتیم، در طول هشت سال دفاع مقدس می‌خواستند این نهال تازه را به زمین بزنند، اما نتوانستند و امروز این درخت تناور و کوه استوار را هرگز نخواهند توانست از پای دربیاورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه در سیزدهم آبان‌ماه سه اتفاق مهم در کشور ما رقم خورد، تصریح کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در پی اعتراض امام راحل به سیاست‌های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان به وسیله رژیم طاغوت و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره)، سه اتفاق مهم این روز است.

ابراهیمی‌بشکانی با بیان اینکه در هرکدام از این حوادث و ده‌ها حادثه دیگر در کشور ، آمریکا مسبب یا مشاور بوده است، تاکید کرد: تاریخ را که ورق می‌زنیم، مشاهده می‌کنیم که در تمام این اتفاقات و جنایات یا آمریکا خودش آن کار را انجام داده یا دیگران را تحریک، تجهیز و کمک کرده است تا آن جنایات را خلق کند.

وی با بیان اینکه روز ملی مبارزه با استکبار، بدون شک ایستادگی در برابر قدرت‌های منفعت‌طلب و صیانت از آرمان‌های درخشان انقلاب اسلامی را تداعی می‌کند، گفت: استکبارستیزی و روز ملی مبارزه با استکبار، ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان به‌ویژه خودباوری و اتکا به نفس نسل جوان را یادآور می‌شود.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه روز سیزدهم آبان‌ماه به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون بکشند، افزود: امروز ایران اسلامی به قدری قوی و قدرتمند شده است که استکبار جهانی جرأت تعرض به این کشور را ندارد.

کد خبر 616817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.