اینفانتینو: فوتبال را سیاسی نکنید!

رئیس فیفا با ارسال نامه‌ای به تیم‌های حاضر در جام‌جهانی قطر، از آنها درخواست کرد تمرکزشان روی فوتبال باشد و به حواشی سیاسی دامن نزنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی هفته‌های اخیر شایعات زیادی مبنی‌بر حذف برخی کشورها از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی رسانه‌ها مطرح شد؛ تیم‌های ملی ایران و تونس بارزترین نمونه‌هایی هستند که زمزمه‌های اعتراضات برخی تیم‌ها و رسانه‌ها برای حذف‌شان شنیده می‌شد و در فاصله کمتر از سه هفته تا شروع جام‌جهانی، بسیار تعجب‌برانگیز به‌نظر می‌رسید.

امروز اما فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه‌ای به تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، از آنها خواسته است تا روی فوتبال قطر تمرکز کنند و اجازه ندهند این ورزش به "نبردهای ایدئولوژیک" یا سیاسی کشیده شود.

در این نامه که از طرف جیانی اینفانتینو رئیس فیفا آمده، نوشته شده است: ما می‌دانیم که فوتبال نقش مهمی در کشورها دارد و به‌همان اندازه می‌دانیم که چالش‌ها و مشکلات زیادی با ماهیت سیاسی در سراسر جهان وجود دارد، اما لطفاً اجازه ندهید فوتبال به هر جنگ ایدئولوژیک یا سیاسی که وجود دارد، کشیده شود.

اظهارات جیانی اینفانتینو مهر تاییدی بر حضور بی‌چون و چرای تمام ۳۲ تیم صعودکننده به جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر است و برخی کشورها و رسانه‌ها که شایعات متعددی در این زمینه می‌ساختند به بن‌بست خوردند.

کد خبر 616796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.