ثبت ۱۰ میلیون سفر شهری با دوچرخه در زالتسبورگ اتریش

شهر زالتسبورگ اتریش در سال ۲۰۲۱، شاهد بیش از ۱۰ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۱۷۳ سفر دوچرخه‌سواری بود که در نوع خود بی‌سابقه است؛ آمار نشان می‌دهد که این شهر از ابتدای سال ۲۰۲۲ نیز شاهد سفر ۹.۸ میلیون دوچرخه‌سوار در تمام نقاط شهر بوده است که به گفته مقامات این تعداد افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال گذشته شهر زالتسبورگ میزبان میلیون‌ها دوچرخه‌سوار بود و مقامات تعداد ۱۰ میلیون و ۶۱۷ هزار سفر دوچرخه‌سواری را در ۲۷ نقطه شهر گزارش کردند. شمارنده‌های دوچرخه، تعداد سفرهای دوچرخه‌سواری را روی تابلوی غربالگری شهر نمایش می‌دهند تا به مردم و مسئولان انگیزه دهند تا برای تحرک پایدار بیشتر تلاش کنند.

بهترین مکان فعلی برای دوچرخه‌سواری در زالتسبورگ، منطقه «رودولفسکای» با بیش از یک میلیون سفر است و پس از آن، دو مسیر در جنوب شهر به عنوان نقاط محبوب معرفی شده‌اند. سال گذشته، برترین مقصد، کورپارک با حدود ۱.۴ میلیون سفر و پس از آن رودولفسکای با ۱.۱ دوچرخه‌سوار بود.

ثبت ۱۰ میلیون سفر شهری با دوچرخه در زالتسبورگ اتریش

زیرساخت دوچرخه‌سواری شهر از سال گذشته تا به امروز تغییر کرده است زیرا شهرداری در تابستان گذشته ۱۰ کیلومتر را در شلوغ‌ترین مسیر دوچرخه‌سواری شهر بازسازی کرد که در روزهای اوج میزبان حدود ۱۴ هزار سفر بود و به همین دلیل شهرداری عرض آن را امسال به سه متر افزایش داد.

علاوه بر این، مقامات یک برنامه سرمایه‌گذاری مستمر برای احیای زیرساخت‌ها را از طریق استراتژی دوچرخه ۲۰۲۵+ برنامه‌ریزی کرده‌اند. از طریق این طرح، شهر بودجه‌ای بالغ بر دو میلیون یورو در سال را برای افزایش نرخ دوچرخه‌سواری فراهم می‌کند.

مارتینا برتولد، عضو شورای شهر، در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد: "هدف مشترک شهر، افزایش و ترویج دوچرخه‌سواری است. ایستگاه‌های شمارش دوچرخه مبنای خوبی برای ردیابی تحولات در ترافیک دوچرخه‌ها فراهم می‌کند و یارانه‌های فدرال نیز به این اعداد شفاف قابل ارائه بستگی دارد."

ثبت ۱۰ میلیون سفر شهری با دوچرخه در زالتسبورگ اتریش

کد خبر 616794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.