گزارش ایمنا از یوم الله ۱۳ آبان

راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان و گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم رسمی یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» صبح امروز (جمعه سیزدهم آبان ماه) مصادف با هفتمین روز شهادت جانسوز شهدای مظلوم شاهچراغ به صورت سراسری در تهران و تمامی استان‌های کشور با شعار محوری «١٣ آبان حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبار ستیزی» آغاز شد.‌این مراسم به‌صورت همزمان در بیش از ۹۰۰ شهر کشور در حال برگزاری است.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی در تهران نیز با حضور گسترده دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مقابل محل سابق لانه جاسوسی آمریکا در حال برگزاری است.

غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است تا گروه‌های سرود تشکل‌های دانش آموزی به اجرای برنامه بپردازند.

بیش از ۳۵۰۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس خبری مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور را پوشش خبری می‌دهند و در تهران نیز ۱۱۰ خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از ۵۰۰ عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی در حال پوشش مراسم هستند.

در بخشی از این مراسم بیانیه جمعی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی به دو زبان انگلیسی و فارسی در مورد ۱۳ آبان و تحولات جاری کشور قرائت شد و این بیانیه با شعار «زن، عزت و افتخار» به پایان رسید.

به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل

دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و نیز سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه مستکبران نشان دادند.

جمعی از شرکت‌کنندگان در این مراسم با اجرای نمایش‌های میدانی افول قدرت آمریکا و اسارت هم پیمانانش را به تصویر کشیدند. همچنین در بخش دیگری از این نمایش میدانی، شرکت‌کنندگان با نمایش تابلوهایی افول هژمونی آمریکا را در قالب تصاویر به نمایش گذاشتند.

طنین ندای لبیک یا خامنه ای در سرار کشور

اجرای سرود سلام فرمانده از سوی دهه نودی ها از دیگر برنامه های این مراسم بود که با شور و شوق فراوان و همخوانی شرکت کنندگان در مراسم اجرا شد و نوجوانان شرکت کننده در این مراسم در گفت و گو با ایرنا، امروز را روز حماسه حضور و لبیک به ندای رهبر انقلاب دانستند.

شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و اجرای سرودهای انقلابی در روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی باعث شده تا صدا به صدا نرسد و مردم با تشویق نوجوانانی که سرود می‌خوانند آنان را همراهی می کنند.

ندای «لبیک یا خامنه‌ای» به طور مداوم از سوی راهپیمایان سر داده می شود و فضای اطراف لانه جاسوسی آمریکا را پر کرده است.

برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر راهپیمایی

در مسیر راهپیمایی دانش آموزان غیور ایرانی در خیابان طالقانی، ایستگاه های صلواتی پذیرایی برپا شده و علاوه بر آن غرفه هایی نیز برای آشناسازی نسل نوجوان و جوان با سیاست های خصمانه هیات حاکمه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در یک قرن اخیر به نمایش در آمده است.

موکب های پذیرایی در مسیر راهپیمایی به همت نهادها و مراکز فرهنگی و اجتماعی از مردم پذیرایی می کنند.

یشتر خانواده های تهرانی همراه با فرزندان دانش آموز و حتی کودک خود در راهپیمایی ۱۳ آبان حاضر شده اند و پلاکاردهایی با مضامین ایران قوی- ایران من، پلیس ستون امنیت کشور است، انتظامی تشکر تشکر، مدافعان حرم حافظان امنیت، پلیس حمایتت می کنیم در دست دارند.

دستگاه قضایی کشور عاملان جنایت‌های اندوهبار اخیر را محاکمه کنند

شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان در قطعنامه پایانی این مراسم تاکید کردند: ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از اقدامات انقلابی مجلس، دولت و دستگاه قضا مصرانه بر مقابله مستمر بر فتنه انگیزی‌ها و اخلال‌گری‌ها تاکید و از مسئولین امر می‌خواهیم ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم صف معترضان و اعتراضات به حق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راه‌کارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور: آمریکا نقش اول را در جنگ ها و خونریزی ها دارد

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در مراسم روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا اظهار کرد: امروز، روز مبارزه با استکبار جهانی است؛ استکبار خودبزرگ‌بینی و خودخواهی است.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما بر خودسازی تأکید شده است و این‌که انسان خدا را بر خود حاکم کند و خداخواه شود به‌جای خودخواهی و خدابین شود به‌جای خودبزرگ‌بینی.

آیت‌الله رئیسی با بیان این‌که انسان خودبزرگ‌بین که در یک محله، شهر، کشور و منطقه دچار روحیه تفرعن شده، از سیئه بزرگ اخلاقی برخوردار شده است، افزود: این فرد فقط خود را می ببیند و به منافع خود می اندیشد؛ حتی اگر انسان‌های بسیاری نابود شوند و منافع ملتی از بین برود.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن و تمام بزرگان دین به همه انسان‌ها هشدار دادند مراقب باشید دچار خودبزرگ‌بینی و استکبار نشوید که خطری است که نه فقط به زندگی خود فرد آسیب می زد بلکه زندگی همه را به خطر می اندازد و باعث سقوط یک جامعه می شود.

رئیس‌جمهور گفت: امروز نماد و نمود استکبار نظام سلطه حاکم بر آمریکاست که به تعبیر امام راحل شیطان بزرگ است و برای رسیدن به منافع خود حاضر است بسیاری از مردم در اقصی نقاط دنیا نابود شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به فتنه‌ها و توطئه‌های آمریکا در ۴۳ سال اخیر گفت: ابعاد همه فتنه‌ها باید تبیین و روشن شود؛ چرا که آنها با فتنه‌گری می خواهند به هر نحو ممکن به سلطه خود ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر حرکت بزرگ دانشجویان خط امام در روز ۱۳ آبان ۵۸ برای مبارزه با استکبار نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص می‌ماند.

رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

آیت‌الله رئیسی افزود: مگر ما با تهدیدها و تحریم‌های شما متوقف می شویم؟ شما دنبال کُند کردن شتاب توسعه در ایران هستید و آمریکا می داند ایران در حال پیشرفت است و برای همین دنبال این هستند که ایران را منزوی کنند اما در تمام نقشه‌ها علیه کشورمان شکست خورده‌اند.

وی با بیان این‌که با تلاش‌ها و شهادت مظلومانه سردار سلیمانی تمام نقشه‌های آمریکا و دشمنان ایران اسلامی نقش بر آب و حاج قاسم نماد مبارزه با تروریسم در عالم شد، افزود: همه بدانند که امروز دشمن وحدت و انسجام ما و پیشرفت و امید و آرامش و اقتدار در ایران اسلامی را هدف قرار داده است.

حضور پرشور دهه هشتادی ها و دهه نودی ها در راهپیمایی

در مسیر راهپیمایی دانش آموزان غیور ایرانی در خیابان طالقانی، ایستگاه های صلواتی پذیرایی برپا شده و علاوه بر آن غرفه هایی نیز برای آشناسازی نسل نوجوان و جوان با سیاست های خصمانه هیات حاکمه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در یک قرن اخیر به نمایش در آمده است.

موکب های پذیرایی در مسیر راهپیمایی به همت نهادها و مراکز فرهنگی و اجتماعی از مردم پذیرایی می کنند. بیشتر خانواده های همراه با فرزندان دانش آموز و حتی کودک خود در راهپیمایی ۱۳ آبان حاضر شده اند.

حمایت راهپیمایان از پلیس و مدافعان امنیت

شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت و تشکر از نیروی انتظامی، از مدافعان امنیت کشور برای مقابله با اغتشاشگران قدردانی کردند.

راهپیمایان تهرانی پلاکاردهایی با مضامین ایران قوی- ایران من، پلیس ستون امنیت کشور است، انتظامی تشکر تشکر، مدافعان حرم حافظان امنیت، پلیس حمایتت می کنیم، پلیس دوست خوب بچه ها در دست دارند.

کد خبر 616770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.