درباره نیمکت تیم ملی ولز در جام‌جهانی چه می‌دانید؟

یک سرمربی موقت آن قدر خوب کار کرد که توانست سکان هدایت تیم ملی ولز در جام جهانی را به دست بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از چهارچهار دو، با نزدیک‌شدن به رقابت‌های جام جهانی، تیم‌های ملی در سراسر دنیا خود را آماده می‌کنند تا در معتبرترین رقابت فوتبالی حاضر شوند؛ ولز هم از کشورهایی است که موفق شده به جام جهانی صعود کند.

«رابرت پیج» سرمربی تیم ملی ولز، این کشور را در جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت خواهد کرد. او نخستین صعود خود در ۶۴ سال اخیر پس از رقابت های هیجان‌انگیز مرحله مقدماتی را تجربه می کند. این یک دوران طلایی برای تیم ملی ولز به حساب می آید. آن‌ها در یورو ۲۰۱۶ در اولین حضور خود در یک تورنمنت بزرگ پس از جام جهانی ۱۹۵۸، موفق شدند به مرحله نیمه نهایی راه یابند و حالا قرار است به استقبال جام جهانی بروند.

تیم «کریس کلمن» سرمربی وقت ولز قبل از شکست دادن ایرلندشمالی و بلژیک در دور حذفی در صدر گروهی قرار گرفت که انگلیس، اسلواکی و روسیه در آن قرار داشتند، سپس «رایان گیگز» در ژانویه ۲۰۱۸ مسئولیت هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و کشورش را به مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ رساند، اما وی در اواخر همان سال از سمت خود کناره گیری کرد.

دستیار مربی وی در آن زمان پیج بود که در غیاب اسطوره منچستریونایتد، هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و زمانی که گیگز به دلیل مشکلات قانونی در دادگاه ها در آوریل ۲۰۲۱ متهم شد، مسئولان فوتبال کشور ولز تایید کردند که پیج در یورو سرمربی خواهد بود.

درباره نیمکت تیم ملی ولز در جام‌جهانی چه می‌دانید؟

راب پیج، مدافع میانی سابق واتفورد و شفیلد یونایتد است که ۴۱ بازی ملی برای کشور نیز انجام داده است. اگرچه او در شرایطی نامشخص هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، اما عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت. ولز پس از غلبه بر ترکیه، تساوی با سوئیس و باخت به ایتالیا، موفق شد از گروه خود صعود کند، اما با شکست چهار بر صفر مقابل دانمارک در مرحله یک هشتم نهایی یورو حذف شد.

پیج به‌طور موقت برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ نیز در سمت خود باقی ماند و با قرارگرفتن در جایگاه دوم گروه و با کسب یک امتیاز بیشتر از جمهوری چک، ولز را به پلی‌آف رساند، سپس این کشور موفق شد اتریش و اوکراین را شکست دهد تا جایگاهی تاریخی در جام جهانی قطر به دست بیاورد. اندکی بعد پیج با قراردادی چهار ساله به عنوان سرمربی دائمی تیم ملی ولز منصوب شد.

پیج پیش از اینکه در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی زیر ۲۱ ساله ها به تیم ملی ولز بپیوندد، سابقه سرمربیگری پورت ویل و نورثهمپتون تاون را در کارنامه خود ثبت کرد.ولز در گروه B با انگلیس، ایران و آمریکا همگروه است. با توجه به اینکه ستاره هایی مانند گرت بیل و آرون رمزی در جام جهانی قطر نیز حضور دارند، پیج امیدوار است که شرایط ستارگانش عالی باشد تا بتواند صعودی حماسی از گروه را تجربه کند.

کد خبر 616767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.