شهردار اصفهان در اتاق گفت‌وگو/صدرآباد در صدر محرومیت

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «احداث پارک بزرگ کوهستانی آبشار / توسعه گردشگری در راستای کسب درآمد پایدار»، «شهری متفاوت»، «ناحیه غرب نیازمند توسعه است»، «مرز اصفهان و خمینی‌شهر ساماندهی می‌شود»، «قیمت مرغ گرم در بازار روز کرج به کمتر از نرخ مصوب رسید»، «مشهد سومین شهر هوشمند خاورمیانه / قوانین دست‌وپاگیر چالش مهم توسعه هوشمندسازی شهرها»، «احیای بافت فرسوده شهر با مشارکت شهرداری و بانک مسکن»، «مهدی سلیمی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شد»، «صدرآباد در صدر محرومیت! / زیرساخت‌های شهری محله‌های منطقه یک مشکل دارد»، «ملاقات با شهردار اصفهان در اتاق گفت‌وگو» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

احداث پارک بزرگ کوهستانی آبشار / توسعه گردشگری در راستای کسب درآمد پایدار

«احداث پارک بزرگ کوهستانی آبشار / توسعه گردشگری در راستای کسب درآمد پایدار» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

محمدآباد یکی از شهرهای شهرستان جدیدالتاسیس جرقویه در استان اصفهان است که با ۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۶۵ کیلومتری شرق اصفهان و در مسیر جاده شهرضا_ورزنه واقع شده است و فاصله آن تا شهرستان ورزنه ۶۰ کیلومتر است. شغل بیشتر مردم این شهر فرهنگی، کشاورزی و دامداری است.

از این رو مدیریت جدید محمدآباد طی یک سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای را در راستای توسعه و پیشرفت شهر انجام داده است و در حوزه‌های مختلف، حرف برای گفتن دارد.

محمداسماعیل‌زاده، شهردار محمدآباد اظهار کرد: احداث پارک بزرگ کوهستانی آبشار که در زمینی به متراژ ۱۵ هزار مترمربع طی اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. به منظور اجرای این پروژه هفت میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای کسب درآمد پایدار، افزود: شهرداری به منظور کسب منابع پایدار درآمدی، توسعه و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری را در دستور کار قرار داده است.

شهری متفاوت

براساس یادداشتی از حسین فتحی‌اکبری، دانش‌آموخته مطالعات شهری، تهران مرکز ایران یکی از شهرهای بسیار سریع دنیا است. برای اثبات این جمله می‌توانیم شواهد فراوانی از مناسبات مدرن شهری ارائه کنیم تا با افتخار، اسم پایتخت را در کنار شهرهای معتبر، بزرگ و پرسرعتی همچون نیویورک و لندن و توکیو بنشانیم.

به هر حال تهران امروز یکی از کلان‌شهرهای بسیار مهم و تأثیرگذار در مقیاس منطقه‌ای و چه بسا جهانی است. حجم و دامنه مناسبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که در این شهر جریان دارد، آن‌قدر است که تهران در میان شهرهای هم‌ترازش در غرب آسیا، در صدر توجهات قرار بگیرد.

تهران که به نو شدن دائم، ستایش می‌شود، دائماً پوست می‌اندازد و از تن شهر پوست می‌کند. کمتر جایی را ممکن است پیدا کرد که تحولات آن همانند شهر تهران، بزرگ، عجیب، سریع و بنیادین باشد.

ناحیه غرب نیازمند توسعه است

عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: منابع درآمدی در ناحیه غرب اندک است، به نحوی که از سال گذشته تاکنون تنها دو میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم اما ۱۵ میلیارد تومان در این ناحیه هزینه شده است.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز در ناحیه غرب بسیار پایین است و مشکلاتی داریم، اما چنان‌چه در بازنگری طرح جامع محدوده‌هایی لحاظ و تملک انجام شود، می‌توان فضای سبز و پارک ایجاد کرد.

مرز اصفهان و خمینی‌شهر ساماندهی می‌شود

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیابان شهدای غربی، مرز بین این منطقه و محدوده خمینی‌شهر است که تا پایان امسال ساماندهی می‌شود، گفت: در سال جاری زیباسازی، پیاده‌روسازی و رفیوژ میانی این خیابان انجام خواهد شد.

وی گفت: خیابان شهدای غربی، به‌عنوان مرز بین منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان و محدوده خمینی‌شهر به‌صورت یک لاین و خاکی بود که با پیگیری‌های انجام شده در چند ماه اخیر با دو باند رفت و برگشت به بلوار تبدیل شد.

قیمت مرغ گرم در بازار روز کرج به کمتر از نرخ مصوب رسید

حمید دانشی‌کهن، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج گفت: قیمت گوشت مرغ گرم در بازارهای روز تحت پوشش این سازمان به زیر نرخ مصوب رسید، اکنون هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در بازار روزهای شهرداری کرج ۶۱۴ هزار ریال عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت ران مرغ روند کاهشی دارد و به هر کیلوگرم ۵۶۴ هزار ریال رسیده است، گفت: معاونت بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی نرخ عرضه هر کیلو گرم گوشت گرم مرغ را ۶۳۰ هزار ریال تعیین کرده است.

مشهد سومین شهر هوشمند خاورمیانه / قوانین دست‌وپاگیر چالش مهم توسعه هوشمندسازی شهرها

«مشهد سومین شهر هوشمند خاورمیانه / قوانین دست‌وپاگیر چالش مهم توسعه هوشمندسازی شهرها» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

هدف اصلی شهر هوشمند، بهینه‌سازی فعالیت‌های شهری و ارتقای رشد اقتصادی در کنار بهبود کیفیت زندگی شهروندان است. ارزش یک شهر هوشمند به کارایی فناوری‌ها است و نه تعداد آن‌ها، لذا یک شهر هوشمند موفق زیرساختی قوی و بر پایه تکنولوژی دارد که امکان ایجاد ابتکارات محیطی را فراهم می‌کند. در این شهر حمل‌ونقل عمومی مؤثر و کارآمد است و برنامه‌های شهری به صورت مطمئن و پیشرو انجام می‌شود.

مهدی بدیع‌فرخد، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ضمن ارزیابی جایگاه کلان‌شهر مشهد در حوزه هوشمندسازی، اظهار کرد: شهر و شهرداری مشهد در حوزه هوشمندسازی در سطح کشور و منطقه جایگاه خوبی دارد، به عنوان مثال سال گذشته از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات، مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور و سومین شهر در سطح خاورمیانه معرفی شد که افتخار بزرگی برای مجموعه شهرداری مشهد است.

وی با اشاره به اولویت‌ها و چالش‌های هوشمندسازی مشهد، اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین موضوعات برای توسعه فرایند هوشمندسازی، مباحث بودجه‌ای و اعتباری است که شهرداری‌ها درگیر این موضوع شده‌اند، اما مهم‌تر از بحث بودجه، قوانین دست و پاگیر است، یعنی اگر نهادهای بالادستی از جمله وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانند تسهیل‌گری مناسبی انجام دهند و مسیر را برای ما هموار کنند تا بتوانیم طبق پلان طراحی شده بدون مشکل پیش برویم، بزرگترین کمک به مجموعه شهرداری‌ها در فرایند هوشمندسازی شهرها انجام شده است.

احیای بافت فرسوده شهر با مشارکت شهرداری و بانک مسکن

سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان گفت: ارتقای تعامل و همکاری‌های دوجانبه میان شهرداری و بانک مسکن، زمینه را برای انجام اقدامات سازنده جهت رونق اقتصادی، توسعه پایدار شهری و ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تخفیف و امتیازات برای صدور پروانه در بافت فرسوده از موارد تشویقی شهرداری برای احیای بافت فرسوده است، اظهار کرد: آگاهی شهروندان از خدمات ویژه بانک مسکن برای احیای بافت فرسوده، ساکنان بافت را ترغیب به احیا و نوسازی و بهسازی می‌کند و به همین منظور لازم است نسبت به برگزاری جلسات کارشناسی میان بانک مسکن و دفتر کارگزاری شهرداری جهت احیای بافت فرسوده، اقدام شود.

"مهدی سلیمی"، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شد

وزیر کشور طی حکمی، مهدی سلیمی را به سمت رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منصوب کرد.

متن حکم احمد وحیدی به شرح ذیل است:

"بنا به مراتب تعهد، سوابق و تجارب ارزنده و به استناد بند شش تفاهم‌نامه مشترک با سازمان اداری و استخدامی کشور، ابلاغی طی نامه شماره ۱۹۸۳۵ مورخ ۱۴۰۱.۳.۲۵ و در راستای تحول ساختاری و حکمرانی هوشمند و بازسازی و نوسازی ساختار به موجب این حکم جنابعالی را به سمت رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منصوب می‌نمایم.

انتظار دارد با برنامه ریزی هدفمند و مبتنی بر اصول و با بهره‌مندی از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی وظیفه مند در حوزه ذیربط، معاونت‌های ستاد و استانداری‌ها در جهت تحقق این مهم تلاش و کوشش نمائید.

«صدرآباد» در صدر محرومیت! / زیرساخت‌های شهری محله‌های منطقه یک مشکل دارد

«صدرآباد در صدر محرومیت! / زیرساخت‌های شهری محله‌های منطقه یک مشکل دارد» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

توزیع فضایی عادلانه خدمات و منابع بین مناطق مختلف شهری و دستیابی برابر شهروندان به آنها، یکی از فاکتورهای مهم جهت تحقق عدالت اجتماعی است، زیرا توزیع نشدن عادلانه خدمات منجر به ایجاد بحران‌های اجتماعی و مشکلات پیچیده فضایی و توزیع عادلانه نیز زمینه‌ساز توسعه متوازن مناطق شهری خواهد شد.

منطقه یک، نخستین منطقه ایجاد شده در شهرداری یزد است که نزدیک به دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد و گستردگی بسیار زیادی به لحاظ وسعت و فعالیت دارد؛ در کنار گستردگی بالای این منطقه، ویژگی‌های خاص و بارز منطقه باعث شده است که به عنوان یکی از حساس‌ترین مناطق یزد محسوب شود.

سیدعلیرضا رسولی، مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت: بسیاری از مشکلاتی که محلات مختلف با آن روبه‌رو هستند، مربوط به زیرساخت‌ها از جمله پیاده‌رو و آسفالت است که رفع این مشکلات در دستور کار شهرداری قرار گرفته است؛ در این منطقه پروژه‌های خوبی بررسی و تدوین شده است که به عنوان پیشنهاد برای درج در لایحه بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود و در صورت تصویب این پروژه‌ها، می‌توان اقدامات بسیار خوبی در راستای تداوم محرومیت‌زدایی انجام داد.

وی ادامه داد: بعضی از نقاط و محله‌های شهر در این منطقه با مشکلاتی به لحاظ برخورداری از امکانات روبه‌رو است که البته این موضوع حاصل چند سال گذشته نیست، بلکه نتیجه چندین سال محرومیت و نبود توازن در توزیع امکانات بوده است که به وضعیت فعلی تبدیل شده است.

ملاقات با شهردار اصفهان در «اتاق گفت‌وگو»

مدیرکل حوزه شهردار اصفهان راه‌های ارتباط شهروندان این کلان‌شهر با شهردار اصفهان را تشریح کرد.

مهدی سلطان‌آقایی، مدیرکل حوزه شهردار اصفهان با اشاره به راه‌های ارتباط شهروندان این کلان‌شهر با شهردار اصفهان، اظهار کرد: برنامه ملاقات شهردار اصفهان با شهروندان این کلان‌شهر روزهای دوشنبه هر هفته برقرار است و در این روزها شهردار به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۰ مراجعه‌کننده دارد.

وی تصریح کرد: شهردار اصفهان در روزهای ملاقات با شهروندان در «اتاق گفت‌وگو» واقع در ورودی ساختمان شهرداری مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند با شهردار شهر خود دیدار داشته باشند که این اقدام، نزدیکی ارتباط با شهردار را نشان می‌دهد، همچنین برای ملاقات مدیران ارگان‌های مختلف با شهردار نیز روزهای دوشنبه هماهنگی لازم انجام می‌شود.

کد خبر 616705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.