مولودی امام حسن عسکری با نوای بنی فاطمه
مولودی امام حسن عسکری

مولودی امام حسن عسکری با نوای دلنشین بنی فاطمه از مداحان اهل بیت، گلچین بهترین مدیحه یازدهمین پیشوای شیعیان در رادیو ایمنا به صورت فایل صوتی آماده دریافت است. امام حسن عسکری (ع) تنها ۲۸ سال داشت که به شهادت رسید؛ وی در مدت ۶ سال امامت، پناهگاه مسلمین و مشهورترین القاب حضرت، «نقی» و «زکی» بود.

امام حسن عسکری (ع)، امام یازدهم شیعیان در سال ۲۳۲ هجری قمری متولد شدند. زمانی که خلیفه وقت، امام هادی (ع) پدر ایشان را به سامرا احضار کردند، امام حسن عسکری (ع) هم به سامرا رفتند و تا زمان شهادت خود در آنجا ماندند. ایشان در نهایت در تاریخ ۲۶۰ هجری قمری، بعد از ۲۸ سال زندگی و ۶ سال امامت، به دستور معتمد به شهادت رسیدند. امام حسن عسکری (ع) در سامرا و در کنار مزار پدرشان به خاک سپرده شدند. همسر گرامی ایشان، نرجس خاتون هستند که مادر امام زمان (عج) نیز هستند.

 حضرت حسن بن علی بن محمد (ع) مشهور به امام حسن عسکری (ع) و نوه گرانقدر امام محمد تقی (ع) است. ایشان در طول سال‌ها زندگی خود از طرف خلفای عباسی تحت فشارها و آسیب‌های زیادی قرار گرفت تا جایی که امام حسن عسکری (ع) به اجبار این خلفا در شهر سامرا ساکن شد و بیشتر زندگی خود را در این شهر سپری کرد.

تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) ۱۴۰۱ + متن، پیام، عکس، شعر و اس ام اس جدید

کد خبر 616687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.