۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کارلتو رکورد فرگوسن را شکست

سرمربی ایتالیایی بار دیگر نام خودش را در کتاب تاریخ لیگ قهرمانان اروپا جاودانه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، بیشترین جام‌های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده و اکنون از سر الکس فرگوسن در تعداد پیروزی ها نیز پیشی گرفته است.

پیروزی پنج بر یک رئال مادرید مقابل سلتیک در دیدار روز چهارشنبه این تیم به این معنی است که کارلو آنچلوتی، سرمربی افسانه ای منچستریونایتد، سر الکس فرگوسن، را از لحاظ بیشترین برد در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته است.

پیروزی لوس بلانکوس برابر تیم گلاسکو، صد و سومین باری بود که آنچلوتی طعم پیروزی در این رقابت ها را می چشید. چنین رکورد پیش از این تقریباً یک دهه پیش توسط فرگوسن ثبت شده بود. با پیروزی منچستر یونایتد در نوامبر ۲۰۱۲ در یک دیدار خارج از خانه مقابل براگا، فرگوسن موفق به ثبت رکورد شده بود.

اولین پیروزی آنچلوتی در این رقابت ها به عنوان سرمربی در اکتبر ۱۹۹۷ به دست آمد، زمانی که او با تیم پارما توانست گالاتاسرای را با گل های نستور سنسینی و هرنان کرسپو آرژانتینی شکست دهد. از آن زمان، این سرمربی ایتالیایی هفت باشگاه دیگر را در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسانده است: یوونتوس، میلان، چلسی، پاری سن ژرمن، رئال مادرید، بایرن مونیخ و ناپولی. در دوران ۲۷ ساله مربیگری خود، تنها دو باشگاه از ۱۰ باشگاهی که آنچلوتی مدیریت کرده در لیگ قهرمانان حضور نداشته اند؛ رجیانا اولین باشگاهش و اورتون، که او قبل از بازگشت غافلگیرکننده به مادرید در سال ۲۰۲۱ هدایت کرد.

آنچلوتی پس از پیروزی رئال مادرید در دیدار برابر شاختار دونتسک توانست به رکورد فرگوسن برسد و همه منتظر بودند تا او بالاخره بتواند سرمربی افسانه ای شیاطین سرخ را پشت سر بگذارد.

وی در حال حاضر پرافتخارترین مربی تاریخ جام ملت‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا است و چهار بار این جام را کسب کرده است. او علاوه بر دو قهرمانی با رئال مادرید (۱۴-۲۰۱۳ و ۲۲-۲۰۲۱)، دو بار با میلان قهرمان مسابقات شده است (۰۳-۲۰۰۲ و ۰۷-۲۰۰۶). او همچنین دو بار با روسونری به عنوان بازیکن در سال های ۱۹۸۸-۸۹ و ۱۹۸۹-۹۰ قهرمان جام ملت های اروپا شد.

باب پیزلی از لیورپول و زین الدین زیدان، دستیار سابق آنچلوتی در برنابئو، با کسب سه عنوان قهرمانی در رتبه های بعدی این لیست قرار دارند. این در حالی است که بسیاری از سرمربیان دیگر از جمله فرگوسن، پپ گواردیولا، خوزه مورینیو و ویسنته دل بوسکه تنها دو بار قهرمانی اروپا را تجربه کرده اند.

کد خبر 616634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.