لزوم تدوین برنامه منسجم برای ارتفاعات جنوبی مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ارتفاعات جنوبی مشهد، ظرفیت طبیعی فوق‌العاده و بالقوه‌ای برای شهر است که تاکنون آن‌گونه که باید، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است، لذا مدیریت شهری باید بسته‌های مختلف و برنامه‌ریزی منسجمی را برای این محدوده تدوین کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجید طهوریان‌عسکری با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی امروز جامعه، آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی است، اظهارکرد: ارتفاعات جنوبی مشهد ازجمله پهنه‌های فضای سبزی است که هوای شهر را تحت‌‎ تأثیر خود قرار می‌دهد و به‌عنوان یکی از تنفس‌گاه‌های مهم شهر شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله اعتبارات خوبی در بودجه شهرداری مشهد برای توسعه فضای سبز و درختکاری دراین ارتفاعات لحاظ می‌شود، گفت: در بازدید صورت گرفته شاهد اقدام عملی مناسبی به‌رغم تخصیص اعتبارات نبودیم؛ پهنه وسیع ارتفاعات جنوبی مشهد باید به یکی از اصلی‌ترین ریه‌های تنفسی شهر تبدیل شود و پیوسته در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شرایطی که در سطح شهر برای تأمین سرانه‌های فضای سبز و توسعه پارک‌ها با مشکل تأمین زمین مواجه هستیم، قطعاً بهترین راهکار، توسعه فضای سبز در پهنه‌های این‌چنینی است؛ توسعه‌ای چندوجهی که در کنار افزایش سرانه‌های فضای سبز، موجب تقویت بُعد گردشگری این ارتفاعات نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتفاعات جنوبی مشهد ظرفیت طبیعی بالقوه‌ای برای شهر است که تاکنون آن‌گونه که باید مورداستفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است، تصریح کرد: مدیریت شهری باید بسته‌های مختلف و برنامه‌ریزی منسجمی را برای این محدوده تدوین کند؛ حوزه‌های مختلف اعم از معاونت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شهرداری باید دراین خصوص تدابیر لازم را بیاندیشند.

طهوریان‌عسکری گفت: شورای ششم توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا دارد و لذا شهرداری باید درراستای سیاست‌های شورای شهر گام بردارد؛ عدم انطباق سیاست‌ها و حوزه عملیاتی نمی‌تواند در یک دوره چهار ساله موفقیت برای شهر به همراه داشته باشد.

کد خبر 616630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.