در روند بازگشت افراد به سمت استعمال موادمخدر عوامل مختلفی دخیل است

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در روند بازگشت افراد به سمت استعمال موادمخدر عوامل مختلفی دخیل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _پنجشنبه دوازدهم آبان ماه_ در چهارمین جلسه کمیته حقوقی، قضایی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اینکه باید علل بازگشت به اعتیاد شناسایی و راهکارهای پیشگیرانه برای این منظور تدوین شود، اظهار کرد: سوء‌مصرف مواد مخدر یکی از معضلاتی است که امروزه جوامع مختلف با آن دست به گریبان هستند و عوارض این آسیب نه تنها زندگی فرد معتاد و خانواده وی بلکه بهداشت جامعه و وضع فرهنگ مردم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: هر چند بازپروری و اصلاح معتادان یک ضرورت برای جامعه محسوب می‌شود، اما مهم‌تر از پیشگیری بازگشت دوباره معتادان اصلاح شده به سمت مواد مخدر است.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بدون شک در روند بازگشت افراد به سمت استعمال مواد مخدر عوامل مختلفی دخیل بوده و آنچه که حائز اهمیت است انجام مطالعات میدانی برای شناسایی و رفع کردن عواملی است که افراد را به سمت استعمال مجدد مواد مخدر سوق می‌دهد.

به گزارش ایمنا، مقرر شد افرادی که بیش از چهار بار به مراکز اقامتی ارجاع داده شدند و دوباره به سمت مواد گرایش یابند، با همکاری مددکاران کمپ‌های ترک اعتیاد به مراکز درمان سرپایی دولتی معرفی و تعهدات لازم از وی دریافت شود تا در صورت همکاری نکردن موضوع به دادستانی اعلام شود. همچنین مصوب شده اداره کل بهزیستی استان در خصوص تأمین مکان برای راه‌اندازی مراکز درمان سرپایی دولتی در مرکز استان، موضوع را از طریق شهرداری شهرکرد و سایر ادارات پیگیری کند.

کد خبر 616603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.