اشتغال پایدار حاصل فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای است

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: اشتغال مولد و پایدار حاصل فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای است، چرا که اساتید این مرکز آموزشی توانمندسازی افراد و تربیت نیروهای متخصص را همواره در دستور کار داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور صبح امروز _دوازدهم آبان ماه_ در نشست با رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی را تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که سطح معلومات و تجربیات فراگیران به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانند هماهنگ با رشته مهارتی خود جذب بازار کار شوند.

وی با اشاره به نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال، افزود: اشتغال مولد و پایدار حاصل فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای است، چرا که اساتید این مرکز آموزشی توانمندسازی افراد و تربیت نیروهای متخصص را همواره در دستور کار داشته‌اند و همین مسئله باعث شده است، فراگیران این نهاد آموزشی چرخه تولید و اشتغال را به خوبی رو به جلو هدایت کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند، بنابراین ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای به نفع آحاد افراد به ویژه اصنافی است که در حوزه‌های تخصصی و فنی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت چشمگیر اصناف و صنعتی بودن شهرستان لنجان، آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای می‌تواند در ایجاد انگیزه و شتاب‌دهی به فرایند تولید و ارائه خدمات به شهروندان توسط اصناف موثر باشد، از این رو مرکز فنی حرفه ای شهرستان لنجان نگاه ویژه‌ای به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازارکار دارد و افزایش تعاملات بین اتاق اصناف و این مرکز می‌تواند به این مهم جامه عمل بپوشاند.

ملک‌پور تاکید کرد: طرح استاد_شاگردی یکی از طرح‌هایی است که با هدف اشتغال‌زایی پایدار و مولد اجرایی شده و ایجاد بسته‌های لازم برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار، ایجاد اشتغال بدون هزینه و استفاده از ظرفیت واحدهای کارگاهی و صنفی در راستای مدل استاد شاگردی از جمله اصلی ترین رویکردهای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان نیازمند افزایش تعاملات با اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، صنایع و تشویق اصناف برای اجرایی شدن هرچه بهتر این طرح هستیم.

کد خبر 616566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.