ضرورت افزایش بودجه شهرداری/توزیع و تنوع، ۲ ویژگی مورد تاکید در ارائه خدمات

شهردار نائین گفت: در نظر گرفتن بودجه ۳۷ میلیارد تومانی برای شهری همانند نائین، رقم مطلوبی نیست و نیاز به افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن شفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی طرح‌های شهرداری، اظهار کرد: توزیع و تنوع در نوع خدمات در تمام نقاط شهر، دو شاخصه مورد تاکید شهرداری و شورای اسلامی شهر در ارائه خدمات شهری است.

وی با اشاره به خدمات شهرداری در حوزه عمران و آسفالت‌ریزی، افزود: درخواست شهروندان که در جلسات اولیه به شهرداری انعکاس داده شد، آسفالت معابر شهری بود. آسفالت شهر نائین در خیابان‌ها و معابر فرعی در وضعیت نامطلوبی قرار داشته و دارد.

شهردار نائین خاطرنشان کرد: شهرداری شش میلیارد تومان در حوزه آسفالت، بدهی داشته است، با این وجود بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی داشتیم زیرا نخستین اولویتی بود که از طریق سامانه ارتباط مردم با شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شناسایی شد.

شفیعی اضافه کرد: آسفالت معابر شهر هنوز وضعیت مناسبی ندارد و قول می‌دهیم بتوانیم در شرایط جوی مناسب و تا زمان مقرر به این مقوله بپردازیم و وضعیت را به حد قابل قبولی برسانیم.

وی ادامه داد: شش هزار و ۲۰۰ متر جدول‌گذاری داشتیم و بیش از پنج هزار متر مربع پیاده‌روسازی انجام شده است و لازم است حرکت شهرداری در این حوزه‌ها تداوم یابد.

شهردار نائین تاکید کرد: اصلاح ورودی و خروجی‌های شهر، وضعیت نامناسب کمربندی قدیمی و آرامستان شهر لایق مردم نائین نیست و پیگیری‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی ادامه دارد.

کم‌کاری در حوزه خدمات شهری، موجب سلب آسایش شهروندان است

شفیعی تاکید کرد: در نگاه شهرسازها، شهر موجودی زنده است که مردم باید در آن زندگی کنند و اگر در این حوزه ضعفی وجود داشته باشد، زندگی ردم در آسایش نخواهد بود.

شفیعی تصریح کرد: توجه ویژه به مبلمان شهری، خط مینی‌بوسرانی، نصب ۸۱ تصویر شهدای شهر در ورودی‌های جاده انارک و اصفهان با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان، برپایی روز بازار شهرستان نائین در ورزشگاه جهان پهلوان تختی از پروژه‌های حوزه خدمات شهری شهرداری نائین است که یا اجرا شده یا در حال پیگیری است.

طرح جامع شهر در فاز دوم ابلاغ قرار دارد

شهردار نائین با اشاره به طرح جامع شهر، گفت: طرح جامع شهر در فاز دوم ابلاغ قرار دارد، طرح تفضیلی بافت تاریخی نائین نیز طبق قرارداد با اداره راه و شهرسازی که تعامل بالایی با شهرداری دارد، در حال انجام است.

شفیعی اضافه کرد: در سال جاری شهرداری نائین با احتساب طیف‌بندی درجه شهرداری‌ها که از یک تا ۱۲ است، درجه هشت را به خود اختصاص داد. درجه شهرداری‌ها و ارتقای آن‌ها بر مبنای سه شاخص درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیت و موقعیت شهر است.

شهردار نائین ادامه داد: پیگیری‌های طرح ملی مسکن توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر انجام شده است و تصمیم داریم در حوزه شهرسازی، اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: عامل شناخت شهر، حوزه اداری شهر است و درجه شهرداری از گزینه‌های اصلی شناخت شهر به حساب می آید.

شفیعی به کمیته‌های تشکیل شده برای بررسی و حل مشکلات شهروندان اشاره و تاکید کرد: کمیته‌های درآمد، شهرسازی و توافقات، عمران و کمیته خدمات شهری، چهار کمیته شهرداری است و تمام مواردی که از طرف شهروندان یا ارباب رجوع به شهرداری انعکاس داده می‌شود، قابلیت حل لحظه ای ندارد و به صورت دو هفته‌ای در کمیته‌ها مطرح و پیگیری می‌شود.

بودجه فعلی شهرداری نائین درخور این شهر نیست

شهردار نائین با اشاره به حوزه مالی شهرداری، گفت: حدود ۲۱ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ بود که به صورت کامل محقق شد، بودجه سال ۱۴۰۱ نیز با ۷۸ درصد افزایش، برمبنای رقم ۳۷ میلیارد تومان بسته شده است و تاکنون ۸۰ درصد بودجه را محقق کرده‌ایم

شفیعی تاکید کرد: در نظر گرفتن بودجه ۳۷ میلیارد تومانی برای شهری همانند نائین، رقم مطلوبی نیست و نیاز به افزایش دارد.

کد خبر 616557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.