مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی تا پایان شهریور ماه تسویه شد

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: امروز با پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به داروخانه‌های طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی، مطالبات همه داروخانه‌های خصوصی، مستقل و دانشگاهی از سازمان تا پایان شهریور ماه پرداخت و به‌روز شد.

به گزارش ایمنا، مهدی اسلامی اظهارکرد: هفته گذشته، سه هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها و سایر مراکز طرف قرارداد پرداخت شد امروز هم با وجود مشکلات مالی و اقتصادی، مطالبات یک ماه همه داروخانه‌های خصوصی، مستقل و دانشگاهی (مطالبات عادی و اضافه بار اجرای طرح دارویار) اعم از مطالبات مربوط به نسخ کاغذی و الکترونیک پرداخت شد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب، با تسویه مطالبات شهریورماه داروخانه‌ها تنها مطالبات مهر ماه این مراکز باقی مانده است علاوه بر این، بخشی از مطالبات مراکز دیالیز و یک ماه از مطالبات مربوط به تعهدات و هزینه‌های پزشک خانواده نیز امروز پرداخت شد.

اسلامی افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال به طرح پزشک خانواده و یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به مراکز دیالیز و ۲ هزار میلیارد ریال بابت مطالبات اسفندماه ۱۴۰۰ مراکز غیردانشگاهی نیز پرداخت شده است و تمام مطالبات پنج ماهه دانشگاه‌ها در سال گذشته و فروردین سال ۱۴۰۱ هم ظرف روزهای آتی تسویه خواهد شد.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان از ابتدای اجرای طرح دارویار، همکاری جدی و نزدیکی با نظام سلامت کشور داشته است؛ امیدواریم این همکاری روزبه‌روز توسعه یابد و با حمایتی که سازمان برنامه و بودجه از این طرح خواهد داشت، بتوانیم به تعهدات خود در زمینه پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی و همچنین داروخانه‌ها و سایر مراکز طرف قرارداد هم به نحو مطلوب عمل کنیم.

وی ادامه داد: تأمین خدمات مطلوب بیمه‌شدگان، تکلیف اصلی درمان تأمین‌اجتماعی و مراکز طرف‌قرارداد سازمان است و نباید مردم را درگیر مسائل اداری بین‌بخشی کنیم.

اسلامی تأکید کرد: همه ما یک هدف واحد داریم و آن خدمت شایسته به مردم شریف کشور و بیمه‌شدگان است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با اجرای طرح دارویار و حذف ارز ترجیحی اکنون به‌طور متوسط هزینه‌های دارویی سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان غیرمستقیم ماهیانه حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته است همچنین افزایش قیمت دارو و تعداد مراجعان در مراکز ملکی سازمان نیز سبب افزایش بار هزینه‌های بخش درمان شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی نیز روز گذشته اعلام کرده بود: هفته گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد این سازمان پرداخت شد و بخش دیگری از این مطالبات نیز به‌زودی پرداخت خواهد شد.

جمیل حق‌پرست معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز پیش از این (سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱) گفته بود: پرداخت به‌موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد همواره از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است و با وجود افزایش قابل‌توجه هزینه‌های سازمان که فقط پس از اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح، ماهانه ۲,۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است در هفته جاری پرداخت بخش دیگری از مطالبات مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی آغاز شد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در نخستین مرحله از پرداختی‌ها، (سوم و چهارم آبان) بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر ماه ۱۴۰۱ در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای آغاز شد. اصلاح سیاست‌های ارزی دارو، توزیع یارانه (دارو) متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک‌های جامعه از یارانه، ثبات در پرداخت از جیب بیماران و اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم از اهداف اصلی این طرح به‌شمار می‌رود.

در راستای اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد تومان برای پوشش گروه‌های فاقد بیمه در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده است؛ سه دهک اول جامعه (حدود ۶ میلیون نفر) بدون مراجعه حضوری و به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 616512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.