جداسازی  ۹۵ درصدی آب شرب از آب فضای سبز

شهردار گوگد از جداسازی ۹۵ درصدی آب شرب از آب فضای سبز خبر داد و گفت: شهرداری سال جاری در حوزه آبیاری فضای سبز شهر، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه عمده‌ترین برنامه در دستور کار مدیریت شهری، اجرای زیرساخت‌های شهری است، اظهار کرد: شهرداری با توجه به نبود زیرساخت‌ها در حوزه آبیاری فضای سبز شهر، لوله‌گذاری سیستم آبیاری نوین را اجرایی کرده است.

وی افزود: با اجرای سیستم آبیاری نوین، جداسازی آب شرب در ۹۵ درصد فضای سبز شهری گوگد انجام شده است که شامل تمام پارک‌ها، میادین و بلوارهای اصلی شهر می‌شود و در مصرف آب این نقاط ۴۰ درصد صرفه‌جویی شده است.

شهردار گوگد با بیان اینکه این طرح در دوره‌های مدیریت شهری بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: پنج درصد باقی مانده طرح در نقاط دور دست شهر قرار دارد که توسط تانکر آبیاری انجام می‌شود و در آینده باید برای اجرای سیستم لوله‌گذاری در این نقاط نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شود، اما اکنون برای شهرداری صرفه اقتصادی ندارد.

علی‌محمدی با اشاره به مشکلات امروز شهرداری‌ها، به خصوص شهرداری‌های شهرهای کوچک، گفت: از معضلات اساسی شهرداری‌های شهرهای کوچک کمبود اعتبار و درآمد پایدار است.

وی افزود: مسئولان به شهرداری‌های شهرهای کوچک توجه نمی‌کنند، در حالی که اگر شهرهای کوچک مورد توجه قرار نگیرد، شهروندان به دلیل کمبود امکانات و نبود زیرساخت به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت می‌کنند که این خود بر مشکلات شهرهای بزرگ می‌افزاید.

کد خبر 616442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.