دانشجو مظهر بصیرت، غیرت و توسعه کشور است

فرماندار اصفهان هدف اصلی دشمن از ایجاد وقفه در فعالیت دانشگاه را ضربه زدن به پیشرفت علمی کشور دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی، زمینه‌سازی فضای گفتمان، فعال‌سازی تیم‌های دانشجویی و مدیریت محتوایی پاسخگویی به شبهات از جمله اقدامات مهمی است که باید در دانشگاه‌ها به آن پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی احمدی در نشست هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه‌های شهرستان پیرامون وقایع اخیر و همچنین برنامه‌ریزی بزرگداشت روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: دانشجویان نماد روشن‌بینی، خودباوری و غیرت ملی ایرانیان و آغازگر انقلاب اسلامی در یاری حضرت امام خمینی (ره) هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در پویایی، استکبارستیزی دارند و طلایه‌دار عدالت‌خواهی و توسعه کشور به‌شمار می‌آیند.

وی دانشجویان را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و افزود: آینده اداره این کشور بزرگ بر دوش جمعیت متخصص و تحصیل‌کرده ایران است.

فرماندار اصفهان یکی از مهم‌ترین وظیفه دانشجویان در کنار علم‌آموزی را نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اعلام کرد و گفت: دانشجویان در بزنگاه‌های حساس، با هوشیاری و آگاهی نسبت به ترفندهای دشمنان و با داشتن روحیه مقاومت و صبوری توانسته‌اند با فصل‌الخطاب قرار دادن اصل وحدت در هنگام لزوم با نقد منصفانه به رشد همه‌جانبه جامعه کمک کنند.

وی همچنین دانشجویان با بصیرت و آگاهی را همواره مدافع ارزشهای انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر دانست و خاطرنشان کرد: حوادث اخیر در دانشگاه‌ها توسط عده‌ای اندک همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رقم خورد نشان می‌دهد که دشمن خود را به آب و آتش می‌زند تا حرکت علمی کشور را متوقف کند اما ایران اسلامی به دلیل گفتمان‌سازی و درایت رهبر حکیم انقلاب، با حرکت جهشی در تولید علم و فناوری به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش خواهد رفت.

تلاش دشمن برای ایجاد وقفه در و پیشرفت علمی کشور

احمدی کارکرد اصلی دانشگاه را علم و دانش و حل مسائل جامعه دانست و گفت: هدف اصلی دشمن از ایجاد وقفه در فعالیت دانشگاه، ضربه زدن به پیشرفت علمی کشور است.

وی با اشاره به حرکت کشور بر ریل توسعه علم و فناوری در تمام زمینه‌ها ادامه داد: این پیشرفت موجب استیصال دشمن و طراحی توطئه برای تبدیل دانشگاه‌ها از مکانی برای علم‌افزایی و پرورش نیروهای متخصص و متعهد به مکانی برای آشوب و توقف تولید علم بود.

احمدی با تاکید بر لزوم دفاع و حمایت از تشکل‌های انقلابی و مذهبی، تقویت جهاد تبیین در سطح دانشگاه‌ها تصریح کرد: این اقدامات باید به شکلی انجام شود که ضمن پیشگیری از حوادث و اقناع‌سازی، دانشجویان انقلابی و جهادی نیز تقویت شوند.

وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی، نظارت بر ورود و خروج دانشجویان، زمینه‌سازی فضای گفتمان، حضور در جمع دانشجویان، حل مسائل دانشگاه در داخل دانشگاه، فعال‌سازی تیم‌های دانشجویی و مدیریت محتوایی پاسخگویی به شبهات از جمله اقدامات مهمی است که باید در دانشگاه‌ها به آنها پرداخته شود.

فرماندار اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و برنامه‌ریزی برای حضور حداکثری دانشجویان در راهپیمایی این روز بزرگ افزود: در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم هستند، توجه به این مراسم ملی و مذهبی موجب شکست ترفندها دشمنان می‌شود و دانشجویان با حضور خود در مراسم ۱۳ آبان، پرچم ولایتمداری را با قوت در دست خواهند گرفت و پاسخ دندان‌شکن به دشمنان خواهند داد.

کد خبر 616326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.