آیا بشر می‌تواند به حیات مریخی دست‌ یابد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده احتمال دارد که تا سال ۲۰۳۳ بشر بتواند نمومه‌هایی از سطح مریخ تهیه کرده و به سیاره زمین بیاورد که این امر قطعاً تأثیرات بسیاری در بررسی حیات باستانی مریخ و نتایج دانشمندان خواهد داشت.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند بررسی حیات در سیاره مریخ و یافته‌های بشر، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همچنان بشر در حال بررسی آن است، احتمال وجود حیات در سیاره مریخ است.

وی افزود: درحال‌حاضر بشر در رابطه با وجود حیات در این سیاره بسیار کنجکاو بوده و همچنان در حال تلاش برای بررسی سطح مریخ است به همین دلیل طی سال‌های اخیر پروژه‌های بسیاری برای بررسی شرایط سطحی مریخ انجام شده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درحال‌حاضر بشر به‌دنبال بررسی حیات در سیاره مریخ است به همین دلیل کاوش‌ها در این راستا همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با نحوه بررسی حیات در سیاره مریخ گفت: یکی از مسائلی که اکنون می‌تواند کمک‌های بسیاری به دانشمندان برای بررسی حیات در سیاره مریخ کند، جمع‌آوری نمونه‌هایی از سطح مریخ و آزمایش کردن آن‌ها در زمین است.

مرادی تاکید کرد: این مسئله می‌تواند کمک‌های بسیاری در بررسی نشانه‌های وجود حیات در سیاره مریخ به بشر ارائه کند و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، احتمال می‌رود که تا سال ۲۰۳۳ بشر بتواند نمونه‌هایی از سطح مریخ تهیه و مورد آزمایش قرار دهد.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده احتمال دارد که تا سال ۲۰۳۳ بشر بتواند نمونه‌هایی از سطح مریخ تهیه کرده و به سیاره زمین بیاورد که این امر قطعاً تأثیرات بسیاری در بررسی حیات باستانی مریخ و نتایج دانشمندان خواهد داشت.

وی افزود: البته برای دستیابی به این هدف همچنان باید منتظر ماند، زیرا فعلاً طبق پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال دارد که بشر تا سال ۲۰۳۳ بتواند نمونه‌هایی از سطح مریخ جمع‌آوری کند، اما معمولاً مأموریت‌های فضایی با تأخیر مواجه شده و دیرتر از زمان پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

کد خبر 616307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.