بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا؟ هیچ حسی برای دریافت آن جایزه نداشتم!

«از ابتدای مسابقات هدف ما موفقیت تیم بود و مانند ورزش‌های دیگر، انفرادی کار نمی‌کنیم. خیلی از بازیکنان زحمت کشیدند تا این جایزه به دست آمد، اما به دلیل اینکه تورنمنت را با کسب عنوان دومی تمام کردیم، هیچ حسی برای گرفتن این جایزه نداشتم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسلم اولادقباد فعالیت حرفه‌ای خود را در فوتسال با تیم ماهان تندیس قم شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های شهرداری ساوه، تأسیسات دریایی، گیتی‌پسند، مس سونگون و کراپ الوند را دارد. این بازیکن مردادماه سال جاری به باشگاه پالمای اسپانیا پیوست و هم‌بازی حسین طیبی شد.

اولادقباد با شماره ۸ برای تیم ملی فوتسال مردان ایران بازی می‌کند که تاکنون چند بار عنوان بهترین بازیکن مسابقات بین‌المللی را کسب کرده است. این درحالی است که ملی‌پوش فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها معرفی شد.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با مسلم اولادقباد داشته که در ادامه می‌خوانید:

تیم ملی فوتسال ایران در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن به میدان رفت که از این تیم شکست خورد و از رسیدن به قهرمانی باز ماند. این مسابقات را چطور ارزیابی کردید و دلیل قهرمان نشدن تیم ملی فوتسال ایران را چه چیزی می‌دانید؟

جام ملت‌های آسیا تورنمنت خوبی بود، با وجود اینکه تعدادی از بازیکنان باتجربه را در اختیار نداشتیم، اما مسابقات را خوب و پرگل پشت سر گذاشتیم. برای این تورنمنت جوانان زیادی به تیم اضافه شدند که فوق‌العاده کار کردند، اما در فینال روی اتفاقات گل خوردیم و ژاپنی‌ها فکر نمی‌کردند بتوانند ما را شکست دهند. اتفاقات هم جزو بازی است و شرایط به شکلی رقم خورد که نتوانستیم قهرمان شویم، امیدوارم در جام ملت‌های بعدی جبران کنیم.

حواشی که قبل از اعزام تیم ملی فوتسال ایران به کویت درخصوص خط خوردن مصطفی نظری و محمدرضا سنگ‌سفید وجود داشت، چقدر در روحیه بازیکنان دیگر تأثیر گذاشت؟

مصطفی نظری در زمان بازیگری و درحال‌حاضر مربیگری زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده است، همچنین سنگ‌سفیدی در جام ملت‌های گذشته و جام جهانی تلاش زیادی برای تیم ملی انجام داده، اما این تصمیم وحید شمسایی بود و ما نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم. دوست داشتم این دو نفر همراه ما در کویت حضور داشته باشند و کمک کنند، اما سرمربی با دلایلی که داشت تصمیم گرفت در کنار ما نباشند.

بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا؟ هیچ حسی برای دریافت آن جایزه نداشتم!

بهترین بازیکن مسابقات جام ملت‌های آسیا شدید، راجع به این موضوع و عملکرد خودتان توضیح دهید؟

از ابتدای مسابقات هدف ما موفقیت تیم بود و مانند ورزش‌های دیگر انفرادی کار نمی‌کنیم. خیلی از بازیکنان زحمت کشیدند تا این جایزه به دست آمد، اما به دلیل اینکه تورنمنت را با کسب عنوان دومی تمام کردیم هیچ حسی برای گرفتن این جایزه نداشتم.

بازی در اسپانیا چگونه است، سطح لیگ فوتسال اسپانیا چه تفاوت‌هایی با لیگ فوتسال ایران دارد؟

اسپانیا بهترین لیگ جهان را دارد و بازیکنان هر کشوری دوست دارند در این لیگ بازی کنند. بهترین بازیکنان در این لیگ جمع شدند که تیم‌های خوب آن، باعث شد من در لیگ اسپانیا بازی کنم. لیگ فوتسال ایران هم خوب است و جزو لیگ‌های قوی آسیا و جهان محسوب می‌شود، اما لیگ فوتسال اسپانیا با توجه به شرایط خوبی که دارد جزو بهترین لیگ‌های دنیا است.

مسابقات لیگ قهرمانان اروپا چگونه است، تا کجا پیش رفتید و احتمال کسب سکو وجود دارد؟

برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت کردم و مسابقات، پرفشار و قوی بود. در گروه سختی با تیم‌های اندرلخت بلژیک، اسپرتینگ فرانسه و غیرت قزاقستان قرار داشتیم که به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کردیم. صعود به عنوان سرگروه برای ما خیلی خوب است و احتمالاً در مسابقات بعدی تیم‌های ضعیف‌تر در گروه ما قرار بگیرند. امیدوارم همراه با تیم پالما به جمع چهار تیم برتر راه یابیم و به لیگ قهرمان اروپا راه پیدا کنیم.

بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا؟ هیچ حسی برای دریافت آن جایزه نداشتم!

درخصوص هم‌بازی‌شدن با حسین طیبی بگویید

حضور حسین طیبی در پالما کمک‌های زیادی به ما کرده است و باعث شده کار ما راحت‌تر شود. از این بازیکن تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم قهرمانی در اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوریم.

سعید احمدعباسی هم لژیونر شد، فکر می‌کنید بالا رفتن تعداد لژیونر به بالا رفتن سطح فوتسال ما کمکی می‌کند؟

برای احمدعباسی آرزوی موفقیت می‌کنیم، امیدوارم شرایط ویزای این بازیکن حل شود و در اسپانیا بدرخشد. اگر بازیکنان ایرانی بتوانند در لیگ اسپانیا یا پرتقال موفق باشند باعث می‌شود تیم ملی بهتری داشته باشیم. تجربه بازیکنان با حضور در لیگ‌های مطرح بیشتر می‌شود و امیدوارم بازیکنان بیشتری از ایران در این لیگ‌ها بازی کنند.

گفت‌وگو از کیمیا گلپیرا _خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 616305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.